Aviseringar
Rensa alla

Byta gymnasium


Ämnesstartare

Jag undrar om någon vet hur det är om man vill byta till en av dem lite mer populära skolorna i Stockholm? Jag valde helt fel program och människorna i klassen är inget att hurra över direkt.
Jag ska självklart prata med någon på skolan om detta (imorgon hoppas jag) men jag tänkte bara se om någon här har erfarenhet av att byta till en populär skola? Jag antar att valet är mellan att gå kvar där jag är nu eller börja i någon skit skola pga att de bättre skolorna inte har några platser kvar?


   
Citera

Stanna i skolan du är i nu, min klass är också skit och jag borde gå på en skola med högre poäng, men betyg är betyg, i slutet får man det man får. Kanske skulle bli värre tillochmed om du böt, tänk så.


   
SvaraCitera

Du far val ringa runt och kolla forst, men du tror inte du ska kolla om du kan byta program pa skolan du redan gar pa i forsta hand?


   
SvaraCitera

weed


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ignorant:

Stanna i skolan du är i nu, min klass är också skit och jag borde gå på en skola med högre poäng, men betyg är betyg, i slutet får man det man får. Kanske skulle bli värre tillochmed om du böt, tänk så.

Min situation är inte lika "vanlig" som din om man säger så. Jag fick diagnosen asperger syndrom typ 3 veckor innan jag skulle välja gymnasium. Trots att psykologerna (eller vad de nu är) sa att jag endast har lindrig asperger (jag fungerar alltså normalt, har bara några små "problem") valde jag en s k aspergerklass. Alla i klassen har betydligt större problem än mig och jag passar därför inte in öht.


   
SvaraCitera

Ska vi byta? Jag har inte asberger men jag gillar inte att prata med folk xP

Men skämt åsido, kanske borde ge dem lite mer chans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

galaxydazzle:

Du far val ringa runt och kolla forst, men du tror inte du ska kolla om du kan byta program pa skolan du redan gar pa i forsta hand?

Jo, att bara byta program kan vara något. Tänkte ringa runt lite imorgon efter skolan, borde jag prata med min mentor innan jag hittat någon skola som kanske har en plats :/?

Ignorant:

Ska vi byta? Jag har inte asberger men jag gillar inte att prata med folk xP

Men skämt åsido, kanske borde ge dem lite mer chans.

Jag brukar inte döma folk innan jag lärt känna dem lite bättre men tyvärr känns det hopplöst att ge dem mer chanser då jag helt enkelt är på en annan nivå än dem.


   
SvaraCitera

jauntz:

Jag brukar inte döma folk innan jag lärt känna dem lite bättre men tyvärr känns det hopplöst att ge dem mer chanser då jag helt enkelt är på en annan nivå än dem.

Jag verkar vara på en helt annan intellektuell nivå än min klass, men jag ger dem en chans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ignorant:

Jag verkar vara på en helt annan intellektuell nivå än min klass, men jag ger dem en chans.

Har du några kompisar som är ca 5 år yngre än dig? Varje gång jag pratar med någon i klassen känns det som att jag är 5 år äldre än dem.


   
SvaraCitera

jauntz:

Har du några kompisar som är ca 5 år yngre än dig? Varje gång jag pratar med någon i klassen känns det som att jag är 5 år äldre än dem.

Alltid, dom kallar rektorn tung medan jag kallar han sofistikerad, you decide!

jauntz:

Har du några kompisar som är ca 5 år yngre än dig? Varje gång jag pratar med någon i klassen känns det som att jag är 5 år äldre än dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du känner att du är "friksare" än de andra i din klass är det bäst att du pratar med någon i din skola. Samma program som du vill ha kanske finns på skolan men i en vanlig klass.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PixPoxy:

Om du känner att du är "friksare" än de andra i din klass är det bäst att du pratar med någon i din skola. Samma program som du vill ha kanske finns på skolan men i en vanlig klass.

Bra sagt!
Gör som PixPoxy sa men ifall du inte gillar skolan överhuvudtaget (då har du och jag samma problem) så kan du söka in till ett annat gymnasium, är det väldigt populärt lär du få stå i kö ett bra tag men då kan du fortsätta gå kvar i den skolan du går i nu eller byta till en annan skola som inte är lika populär, varnar dig dock att det kan bli lite för mycket för dig själv, att byta gymnasium efter gymnasium.

Lycka till!


   
SvaraCitera