Aviseringar
Rensa alla

Byta gymnasium


Ämnesstartare

Hej!

Har fundera ett tag över att byta från mitt nuvarande gymnasium till ett annat.
Nu har det gått några veckor sedan skolan började, så jag undrar hur svårt det egentligen blir att komma in i en ny klass efter så lång tid?
Alla i klassen kommer antagligen ha lärt känna varandra , vill inte bli utanför [rolleyes]

Klassen jag går i nu är sjukt tråkig fö.

ps; är lite trött, så förlå om min text låter lite flummig


   
Citera

bedintruder:

gentligen blir att komma in i en ny klass efter så lång tid?
Alla i klassen kommer antagligen ha lärt känna varandra , vill inte bli utanför [rolleyes]

Är du en social person kommer det nog gå förhållandevis lätt. Är du däremot en osocial person finns det risk att du hamnar utanför den ingrodda gemenskapen.


   
SvaraCitera

Jag böt ca en månad efter jag börjat ettan, är inte översocial men får du en mottagande klass så känner man sig välkommen i alla fall, det gick skitbra. Bättre att byta till ett gymnasium man trivs på! Good luck[wink]


   
SvaraCitera

Det ska nog gå bra.


   
SvaraCitera
Kokoo

Funderar också på att byta, trivs inte där jag går. Jag går estet. Klassen jag har är bra men trivs ändå inte.
Men jag har sån beslutsångest, vet inte vad jag ska göra. Ska jag byta eller inte, men om jag ska byta vet jag inte vad jag ska byta till. Har ingen aning om vad jag vill jobba med. Har funderat på att byta till sam, men på skolan som ligger närmast är det fullt på det programmet (känner folk där och skulle kunna tänka mig att gå där).
Har även funderat på att gå ekonomi, det var det jag ville gå från början, men sökte om och hamnade på estet.
Vet inte vad jag ska ta mig till, det är inget som känns mer rätt än något annat...


   
SvaraCitera