Aviseringar
Rensa alla

Byta gymnasium i tvåan!


Ämnesstartare

Hej!
Är det någon som vet hur det funkar om man byter gymnasium i tvåan? Får man behålla sina betyg på de färdiga kurserna från ettan då? Vilka poäng är det man söker in med?

Någon som vet?


   
Citera

Du skall få behålla dem kurserna du redan läst om det går rätt till.
Sen kan jag inte svara på det andra men prata med en SYO.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pure_Uncut:

Du skall få behålla dem kurserna du redan läst om det går rätt till.

Ja för det borde väl inte göra nån skillnad med tanke på att det är samma program?


   
SvaraCitera

Vanilla:

Ja för det borde väl inte göra nån skillnad med tanke på att det är samma program?

Nej det skall det inte behöva vara jag vet dem som har bytt till samma program. Jag tror många går om bara för att det vill det och det blir ju ganska soft man slipper massa ämnen osv kanske skönt att starta om.
Men om du känner att du klarar av komma som ny i 2an så funkar det ju.


   
SvaraCitera

Har en i klasssen som bytte efter andra året, han behöver inte läsa svenska eller engelska kurserna eftersom han redan har betyg i det


   
SvaraCitera

Vanilla:

Hej!
Är det någon som vet hur det funkar om man byter gymnasium i tvåan? Får man behålla sina betyg på de färdiga kurserna från ettan då? Vilka poäng är det man söker in med?

Du söker på högstadiebetyget.

Dem kurserna du fått betyg i som är bättre än IG får du behålla. Om du har IG vet jag inte vad som gäller, om du har S kan du läsa om kursen.
S = streck.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men asså om man vill börja i tvåan på den andra skolan?


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

Vanilla:

Men asså om man vill börja i tvåan på den andra skolan?

Det ska funka alldeles utmärkt, om du har dina papper i ordning. För det var samma program osv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SLCD:

Det ska funka alldeles utmärkt, om du har dina papper i ordning. För det var samma program osv?

Allting finns väl på datorerna? [rolleyes]
Det är samma program, ja. Enda grejen är att jag är rädd att de läst 50 p. datakunskap i ettan! Men kan man då läsa till den kursen tror du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vanilla:

Men kan man då läsa till den kursen tror du?

Alltså, prata med din syo ist, um:are brukar ge falska förhoppningar [bigsmile]


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

Vanilla:

Allting finns väl på datorerna? [rolleyes]
Det är samma program, ja. Enda grejen är att jag är rädd att de läst 50 p. datakunskap i ettan!

Inte om det är olika skolor, men det är bara fixa en kopia av dina betyg och lämna in osv..

Vanilla:

Men kan man då läsa till den kursen tror du?

Skulle tro att du får tenta av den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SLCD:

Skulle tro att du får tenta av den.

Hur ska jag kunna tänta av om jag inte gått kursen? [tard]


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

Vanilla:

Hur ska jag kunna tänta av om jag inte gått kursen? [tard]

Du kan tenta vad du vill, när du vill under hela gymnasietiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oj tenta* fail.

SLCD:

Du kan tenta vad du vill, när du vill under hela gymnasietiden.

Så man behöver alltså inte börja om ettan bara för att man vill byta gymnasieskola? Trots att det är från fri till kommunal?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vanilla:

Så man behöver alltså inte börja om ettan bara för att man vill byta gymnasieskola? Trots att det är från fri till kommunal?

nee, bara du har poäng o kurser som krävs så


   
SvaraCitera