Aviseringar
Rensa alla

byta gymnasium/klass!?


Ämnesstartare

Hejhej! [smile]

Jag går i ettan i natur och jag trivs med skolan, linjen och killarna i klassen, men det finns ingen direkt tjej att va med som jag känner att "matcher med" eller "trivs med".

Jag är förvirrad, ledsen, arg och panikslagen just nu eftersom jag vet inte vad jag ska göra.

Det finns 16 tjejer i min klass, 7 av dem hänger ihop och är lite åt pluggishållet/töntar (missförstå mig inte, men jag försöker förklara på detta bästa sättet så ni förstår mitt problem och kanske kan komma med förslag/synpunkter)

2 andra tjejer hänger alltid ihop men dem är så dryga, bitchiga och helt förskräckliga och jag trivs inte i deras sällskap....dem skrattar åt vissa människor också, man blir så sur på dem och den ena tjejen tror hon är världens mittpunkt och vi andra ska kretsa runt henna och se upp på henne, JAG FÅR PANIK. vi går inte längre i högstadiet och seriöst jag vill slå henne så hon förstår vad hon håller på med och jag vill att hon ska FÖRSTÅ.

Det finns 2 tjejer i min klass som är rätt okej, men jag trivs inte. Jag går i skolan deppig, ledsen och med massa tanker i mitt huvud. Jag kommer hem och mår lika dåligt, varje morgon vill jag ligga kvar under duntäcket och försvinna. Jag är inte mobbad, jag är med alla, killar och tjejer. Jag är öppen och trevlig mot alla, men jag mår inte bra.

Jag står på reservlistor till andra skolor, men jag tror att jag vill stanna i den skolan jag går i nu (jag har gått i denna skolan i 1 månad nu). Jag står även i kö till de andra nv-klasserna i samma skola, men jag vet inte hur dem klasserna ser ut, det kanske blir värre/sämre eller mycket bättre. Vågar jag chansa? det finns ingen chans att gå tillbaka till den andra klassen sen igen.

Vad ska jag göra? jag vill skrika ut just, jag vill inte må såhär, jag tror inte jag orkar stå ut med tjejerna i denna klass i 3 år till, hjälp mig? 🙁


   
Citera

gillar inte när folk överdramatiserar på detta sätt


   
SvaraCitera

Umgås med killarna? :s


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

överdramatiserar? är du seriös? jag ber om hjälp eftersom jag inte mår bra eller trivs. Om du vore i samma position som mig så skulle du också handla som mig. Sluta tracka ner på mina "överdramatiserande tråd" och hjälp mig istället


   
SvaraCitera

huntedspaceship:

Det finns 16 tjejer i min klass, 7 av dem hänger ihop och är lite åt pluggishållet/töntar

Jag trodde det var därför man valde natur. [crazy]


   
SvaraCitera

Jag bytte i tvåan till en skola som ligger i en annan stad. Dock inte pga av liknande problem som de du har. I efterhand upplever jag min tidigare klass som toppen, hälsar på dem minst en dag i veckan. Men så tyckte jag inte då.

Den bestod av tjugotvå tjejer och fyra killar. Jag umgicks med en av killarna samt fyra tjejer allra mest.

Ser du inte någon potentiell själ du kan stå ut med denna tiden? Jag gjorde misstaget att byta från en mycket bra friskola till en usel kommunal skola. Gör inte samma misstag, om så är fallet och din nuvarande skola faktiskt är bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag umgås mycket med killarna, men det skulle ju också vara skönt att ha någon tjej man kan vara med, det är 3 år jag ska spendera i denna klass, såklart man vill ha nån tjej 😮


   
SvaraCitera

Jag fattar inte riktigt problemet. Vad är det som får dig att må dåligt?

Att du inte har en tjejkompis i din nya klass? Måste du ha det då? Finns jättemånga människor som inte har någon direkt kompis i klassen på gymnasiet. Speciellt om de bara gått där i en månad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

huntedspaceship: Det finns 16 tjejer i min klass, 7 av dem hänger ihop och är lite åt pluggishållet/töntar
Jag trodde det var därför man valde natur. [crazy]

Nää, alla på nv är inte tönar du vet, jag valde natur eftersom jag vill ha många dörrar som är öppna senare och jag tror jag vill arbeta inom vården. Men jag är inte en nörd som pluggar 24/7...förstår inte hur folk kan tro att alla är töntar/pluggisar på nv...


   
SvaraCitera

huntedspaceship:

det är 3 år jag ska spendera i denna klass, såklart man vill ha nån tjej 😮

Har du flickor att umgås med på fritiden då? [smile]


   
SvaraCitera

huntedspaceship:

såklart man vill ha nån tjej 😮

Thihi snuskigt[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

keybored:

Ser du inte någon potentiell själ du kan stå ut med denna tiden? Jag gjorde misstaget att byta från en mycket bra friskola till en usel kommunal skola. Gör inte samma misstag, om så är fallet och din nuvarande skola faktiskt är bra.

3 år är en väldigt lång tid. Visst det har bara gått lite mer än en månad, men vissa person känner av ibörjan om det känns rätt eller fel. Allt känns rätt, förutom med tjejerna. Jo, det är ju det....vågar jag byta? tror inte det, men jag vill ha en förändring


   
SvaraCitera

huntedspaceship:

jag trivs med skolan, linjen och killarna i klassen

huntedspaceship:

jag ber om hjälp eftersom jag inte mår bra eller trivs.

[confused]


   
SvaraCitera

huntedspaceship:

Jag umgås mycket med killarna, men det skulle ju också vara skönt att ha någon tjej man kan vara med, det är 3 år jag ska spendera i denna klass, såklart man vill ha nån tjej 😮

Det är ju i.a.f. två som är rätt okej. Det löser sig nog.

Och även om det inte gör det, häng med killarna då. Du har kanske tjejkompisar i andra klasser eller åtminstone på andra skolor? Det är faktiskt inget direkt problem du har, även om det alltid kan vara bättre.

Sen kanske det är lättare att fokusera på skolan i skolan om man inte liksom har en bästis med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Har du flickor att umgås med på fritiden då? [smile]

Ingen i min nya klass "hänger" på fritiden...inte nu i början i allafall, jag har festat med några killar i klassen, men thats it..

Jag har många tjejkompisar från högstadiet som är mina allra bästa vänner, men jag vill ha nån från min nya klass som jag trivs med och känner mig trygg med :/ och det gör jag tyvärr inte...

pallo217:

huntedspaceship: såklart man vill ha nån tjej 😮
Thihi snuskigt[blush]

Jätte snuskigt [crazy]

Spartakus:

Jag fattar inte riktigt problemet. Vad är det som får dig att må dåligt?

Att du inte har en tjejkompis i din nya klass? Måste du ha det då? Finns jättemånga människor som inte har någon direkt kompis i klassen på gymnasiet. Speciellt om de bara gått där i en månad.

Problemet är att jag inte trivs bland tjejerna i klassen. Det får mig att må dåligt, att jag inte har nån riktig tjej att vara med. Man märker att det håller på att gruppera sig nu, men jag är med alla. Hmm...såklart man vill ha nån tjejkompis


   
SvaraCitera