Aviseringar
Rensa alla

Byta identitet?


Chucky
Ämnesstartare

Om man lämna sitt gamla liv bakom sig.
Hur går man tillväga? Genom polisen så funkar det väl bara om man t ex har en galen yxmördare till man som jagar en, att typ få en hemlig identitet, men om man inte har ett sådant skäl?

Och nej, känner inget spädbarn som dog för 20 år sen, vars identitet man kan sno...

Behöver inte vara en identitet i sverige, det kan likagärna vara i europa, eller USA, eller någonstans.


   
Citera
Chucky
Ämnesstartare

om man *vill* lämna sitt gamla liv bakom sig ska det stå.


   
SvaraCitera

Vad har du för anledning till att byta identitet om du nu inte har en galen yxmördare efter dig?


   
SvaraCitera
Chucky
Ämnesstartare

Cobrastyle:

Vad har du för anledning till att byta identitet om du nu inte har en galen yxmördare efter dig?

Det är min ensak


   
SvaraCitera

Chucky:

Det är min ensak

Happ. Ahmen gå till polisen och säg att du vill ha en ny identitet bara. Bästa tipset jag har.


   
SvaraCitera

Flytta?


   
SvaraCitera

Chucky:

Om man lämna sitt gamla liv bakom sig.
Hur går man tillväga? Genom polisen så funkar det väl bara om man t ex har en galen yxmördare till man som jagar en, att typ få en hemlig identitet, men om man inte har ett sådant skäl?

kan ju gå under jorden, jobba svart, hyra lägenhet svart, men du kan inte gå till läkare, tandläkare eller någon instans där identitet krävs.


   
SvaraCitera

Flytta, plastikoperara dig, byt namn.


   
SvaraCitera

Byt namn, byt stad och färga håret. ^^


   
SvaraCitera
Chucky
Ämnesstartare

martin312:

kan ju gå under jorden, jobba svart, hyra lägenhet svart, men du kan inte gå till läkare, tandläkare eller någon instans där identitet krävs.

Nej men jag vill ha ett nytt liv, en ny identitet, inte bara ett nytt namn.
Det jag sysslar med i livet / kommer syssla med, kräver att jag är någon, har en identitet. Så det är inget alternativ.


   
SvaraCitera

Jag råder dig också gå till polisen om du har behov av en skyddad (eller ny) identitet.


   
SvaraCitera

Chucky:

kräver att jag är någon, har en identitet

Det där låter som ett fall för en psykolog snarare än för Skattemyndigheten, vilken är den myndighet jag misstänker att du bör vända dig till om det nu är så att du behöver hjälp med en ny identitet.


   
SvaraCitera

Bli spion?


   
SvaraCitera

Ditt gamla liv kommer att vara kvar även fast du byter namn o personnummer osv.


   
SvaraCitera
Chucky
Ämnesstartare

Irrelevante:

Det där låter som ett fall för en psykolog snarare än för Skattemyndigheten, vilken är den myndighet jag misstänker att du bör vända dig till om det nu är så att du behöver hjälp med en ny identitet.

Öh, va? Vad snackar du om ? Jag håller på med ett intresse i livet, en livsstil , yrke eller vad man vill kalla det, som kräver att man ÄR NÅGON. Man kan ju inte t ex spela i ett fotbollslag och kalla sig för "namnlös" eller "Herr Arne" . Man man måste ju ha en identitet, och kunna styrka den.


   
SvaraCitera