Aviseringar
Rensa alla

Byta linje, på en dag.


Det går säkert, första månaden är gymnasieskolornas silly season.


   
SvaraCitera

Tamburinmannen:

Har du seriöst hellre än PC äne ne mac? 0oHar kört Mac sen i somras och har aldrig varit med om en bättre dator.

nu fåru ge dig! fy fan vad jag hatar mac, gråter inombord varje gång jag hamnar i en av skolans datasalar med mac, värsta är att linux inte är såå mycket bättre och att jag inte ens har login till windowsdatorerna [cry]


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Du lär nog hata den med ska du se.

haha


   
SvaraCitera

Bakric:

Att gå samhäll ÄR att gå om nian igen. Alla überpajasar verkar ju samlas där och på estet.Dessutom får du inget vettigare än ett crapbetalt flumjobb på det om du inte läser vidare i evigheters.

Och du har stor erfarenhet menar du? Om du är intresserad i humanoria är det en mycker lämplig utbildning, dessutom är den studieförberedande precis som natur.

och sedan när är till exempel jurist ett "någolunda betalt flumjobb" ?!

Jag ser gymnasiet som en utmaning, något som jag inte gjorde med högstadiet. Med andra ord pratar du bara skit.


   
SvaraCitera

Amboshed:

Tjao, man slipper en massa tjejer som hela tiden ska kackla om smink och vad dom har hört för rykten från sina väninnor.

Kul liv du måste ha om du har den uppfattningen om tjejer......


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

nu fåru ge dig! fy fan vad jag hatar mac, gråter inombord varje gång jag hamnar i en av skolans datasalar med mac, värsta är att linux inte är såå mycket bättre och att jag inte ens har login till windowsdatorerna [cry]

Allt med mac går snabbare och de har 1000 miljoner gånger bättre interaktionsdesign. Vad fan har folk så svart för Mac för??? Är det så galet svårt att navigera eller vad är problemet? Vissa saker är lite spegelvänt bara!! [cry]
Bara noobs kör PC.


   
SvaraCitera
Bakric

Dan_the_ironman:

och sedan när är till exempel jurist ett "någolunda betalt flumjobb" ?!

Aah jurist ja.
Tänkte mer åt hållet som "beteendevetare" eller psykdoktor men jag antar jag har blandat ihop det någonstans på vägen.
Hursomhelst, det är inte folk som vill göra något arbete där man behöver röra på sig som går samhäll.


   
SvaraCitera

Bakric:

Hursomhelst, det är inte folk som vill göra något arbete där man behöver röra på sig som går samhäll.

Det kanske är just för att det är en studieförberedande linje!?

Är du dum i huvudet på riktigt eller?!


   
SvaraCitera

Tamburinmannen:

Allt med mac går snabbare och de har 1000 miljoner gånger bättre interaktionsdesign.

Nej! [tard]

Tamburinmannen:

Vad fan har folk så svart för Mac för???

för att det är en jävla loldator!! [no-no][wink]


   
SvaraCitera
Bakric

Dan_the_ironman:

Det kanske är just för att det är en studieförberedande linje!?

Är du dum i huvudet på riktigt eller?!

Menförihelvete nu!!!!
Vart nyss idiotförklarad i guilden så jag är på dåligt humör.
Stillasittande arbetare = överklassdregg (för det mesta vill säga. Man vill ju inte dra alla över samma kam för det skulle ju vara sååå hemskt).
Klart som fan jag vet att man siktar mot administrativa/teoretiska jobb (för det mesta, inte dra över samma kam blah blah blah) när man går en studieförberedande linje och att samhäll ÄR en studieförberedande linje.
Jag är lite winded-up så ha överseende om meningarna verkar osammanhängande eller nå annat orelevant skit.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

Nej! [tard]

Tss... köp en MacBook Pro och sen kan vi diskutera saken.


   
SvaraCitera

Tamburinmannen:

Tss... köp en MacBook Pro och sen kan vi diskutera saken.

då har jag ju slösat typ 13000 i onödan sen! [wink]


   
SvaraCitera

Bakric:

Att gå samhäll ÄR att gå om nian igen. Alla überpajasar verkar ju samlas där och på estet.

[confused]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

då har jag ju slösat typ 13000 i onödan sen!

On the other hand...

Image

Allting av Microsoft som jag har varit i kontakt med har krånglat över helt orimliga saker. Problem som helt enkelt är olösliga. Förstår inte riktigt hur folk står ut med högljudda och långsamma datorer, mjukvara som ständigt behövs uppdateras plus "Det här programmet svarar inte"...
Det där sista ger mig rysningar. Har träffat 0 människor inom IT som skulle påstå att PC är värt den relativt lilla summa man betalar för skiten. Det enda Apple gör som är ovärt är iPhone och iPad. Nu äger visserligen jag en iPhone, men satan vad jag ångrar det köpet. [shake]


   
SvaraCitera

Tamburinmannen:

Förstår inte riktigt hur folk står ut med högljudda och långsamma datorer, mjukvara som ständigt behövs uppdateras plus "Det här programmet svarar inte"...

Har varken en högljudd eller långsam dator[tard] det har ju mer om hur datorn är byggd att göra än märket... min pc hemma är betydligt snabbare än macdatorerna i skolan, tror dock kth har helt ok macdatorer av förklarliga skäl.

Tamburinmannen:

mjukvara som ständigt behövs uppdateras plus "Det här programmet svarar inte"...

händer mig ytterst sällan, har fler gånger varit emd om att macdatorerna i skolan låst sig

Tamburinmannen:

Har träffat 0 människor inom IT som skulle påstå att PC är värt den relativt lilla summa man betalar för skiten.

i så fall har du nog inte pratat med särskilt mycket it-människor. i princip alla som programmerar som jag träffat väljer

1. linux
2. windows
3. mac

vissa kanske byter plats på 1 och 2, men jag har aldrig träffat någon som föredrar mac som programmerar.


   
SvaraCitera