Aviseringar
Rensa alla

Byta skola i samband med första terminen i nian?


Ämnesstartare

Det är såhär att jag ska börja nian till hösten och går i en skola som jag vantrivs i. Det är redan många som har bytt och nu är jag kvar i en klass med 16 andra elever varav det är 3 personer som pratar med mig och 1 person som verkligen ogillar mig och typ sårar mig på massa olika sätt. Denna jobbiga tjej råkar jag vara i samma "gäng med" och det är svårt att undvika henne. Hela skolan är ganska liten och alla känner alla. 3 minuter ifrån min skola ligger det en annan skola med massa sköna människor som jag funderar att byta till. Problemet är väl att det bara är ett år kvar och mina betyg som jag ska söka in på antagligen kommer sänkas men det gör egentligen ingenting.

Hur ska jag göra? Stå ut 2 terminer till eller byta? Snälla hjälp mig!


   
Citera

mitt perspektiv: du kommer säkert störa dig på de andra i den andra skolan inom snar tid ändå

men: dina betyg ifårn högstadiet behövs bara för att komma in på gymansiuet så skit i den punkten


   
SvaraCitera

de kan vara lite halvkassa


   
SvaraCitera

Ode2Ochrasy:

Problemet är väl att det bara är ett år kvar och mina betyg som jag ska söka in på antagligen kommer sänkas men det gör egentligen ingenting.

Varför skulle dina betyg sänkas?

Ode2Ochrasy:

Hur ska jag göra? Stå ut 2 terminer till eller byta? Snälla hjälp mig!

Valet är ditt.. Vilket känns bäst? [wink]


   
SvaraCitera

Om du verkligen inte trivs så byt. Det verkar inte roligt att gå kvar i klassen om det finns en tjej som håller på och sårar dig. Sedan tror jag inte att det blir några problem med betygen, de flesta skolorna har väl ungefär samma upplägg med kurser.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack, men jag ogillar verkligen att min klass är så liten och i sjuan gick det massa random rykten om mig och folk ser fortfarande lite snett på mig ibland så det är kanske därför ingen ens svarar om jag frågar något så simpelt som !när börjar vi":/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wow vilken respons! Det med betygen är det att lärarna där "kan inte bedöma din kompetens efter en termin" men orka bry sig, det är elevbrist bland 96orna så;)


   
SvaraCitera

Ode2Ochrasy:

Tack, men jag ogillar verkligen att min klass är så liten och i sjuan gick det massa random rykten om mig och folk ser fortfarande lite snett på mig ibland så det är kanske därför ingen ens svarar om jag frågar något så simpelt som !när börjar vi":/

Rykten sprids! Folk på den nya skolan kommer säkerligen ta del av dessa rykten..


   
SvaraCitera

Ode2Ochrasy:

Wow vilken respons! Det med betygen är det att lärarna där "kan inte bedöma din kompetens efter en termin" men orka bry sig, det är elevbrist bland 96orna så;)

Fast man behöver inte mycket poäng för att komma in på gymnasiet.. så byt du. Du kan prestera bättre när du börjar gymnasiet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dom är gamla och döda, känner en del folk där också och dom har inte hört nått:) Haha, älskar ryktet om att jag åt kaniner<3 Dock har den tjejen som spred ryktet slutat, hon har någon psykisk sjukdom stackarn:/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Fast man behöver inte mycket poäng för att komma in på gymnasiet.

mm, det var det jag menade:)


   
SvaraCitera

Ode2Ochrasy:

älskar ryktet om att jag åt kaniner<3

Haha, fan vad fantasilöst! [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jaa, verkligen! Tror inte så många trodde på det, men dom tyckte det var kul att hålla på med det ändå. Så är det när man inte har nått liv;)


   
SvaraCitera

Ode2Ochrasy:

mm, det var det jag menade:)

Ah, finns linjer som endast kräver 50 poäng och leder någonstans. Så sånt behöver du inte alls oroa dig över, bara byt skola och må bra det sista året på högstadiet. Är nog mer värt än att stanna kvar i en jobbig klass.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Ah, finns linjer som endast kräver 50 poäng och leder någonstans. Så sånt behöver du inte alls oroa dig över, bara byt skola och må bra det sista året på högstadiet. Är nog mer värt än att stanna kvar i en jobbig klass.

Okej, tack för stödet!


   
SvaraCitera