Aviseringar
Rensa alla

Byta vänskapskrets?


Ämnesstartare

Nu är det så att jag börjar tröttna på min vänskapskrets. 
Det ända dom gör är att klankar ner på andra, klagar på andra, tycker man inte som dom så är man dum i huvudet? Nästa dag är man helt underbar....

En person sa förut att om någon av oss skulle rösta på SD i valet, så skulle hon säga upp bekantskapen.
Då börjar man ju undra... vad är det här för något? 
Alla tycker olika! Inget är bättre än det andra! Varför hålla på och fjanta sig såhär? Man umgås väl med en person för hur personen ÄR inte för vad hen röstar på ?!

Jag har som sagt tröttnat. Men jag har ingen som  helst aning om vart jag kan hitta nya kretsar som är mognare och inte dömmer en för massa skit saker! Samt hur fan ska man komma ifrån dom?

Håll nu inte på med massa fjant här om att ''hon har ju rätt, SD SUGER''.. för det gör det inte, det är bara mindre bra!

Help please!


   
Citera

Abrielle96:
En person sa förut att om någon av oss skulle rösta på SD i valet, så skulle hon säga upp bekantskapen.

vettig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

vettig

Nej, det är inte vettigt, det är töntigt.


   
SvaraCitera

vad amsi sa


   
SvaraCitera

Abrielle96: hur fan ska man komma ifrån dom?

Abrielle96: En person sa förut att om någon av oss skulle rösta på SD i valet, så skulle hon säga upp bekantskapen.

Oskyldig


   
SvaraCitera

Abrielle96:

Nej, det är inte vettigt, det är töntigt.

ok tycker att det är en bra egenskap att ta avstånd från rasism och aktivt välja bort vänner om deras värderingar inte stämmer överens med ens egna. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

ok tycker att det är en bra egenskap att ta avstånd från rasism och aktivt välja bort vänner om deras värderingar inte stämmer överens med ens egna. 

Lika barn leka bäst?
Nej!


   
SvaraCitera
time
 time

Ursäkta om jag säger det här, men du gör ju samma sak själv. De vill säga upp vänskapen med någon som röstar på SD och du vill säga upp vänskapen med någon som vill säga upp vänskapen för att de röstar på SD. Det är samma sak men olika orsaker.

Precis som du själv säger, så tycker alla olika, och det är inte upp till oss att styra över andra och bestämma vad som är töntigt eller inte töntigt. Jag tycker personligen att det är förståeligt att ta avstånd från någon som röstar på Sverigedemokraterna, för jag trivs personligen bäst i sällskap med liknande värderingar, är det totalt motsatta åsikter blir det mest att man stångas med varandra, argumenterar och blir på dåligt humör, hellre än givande diskussioner.


   
SvaraCitera

Abrielle96:

Lika barn leka bäst?
Nej!

svara ordentligt istället för att komma med tomma klyschor. häng inte med dina vänner om du inte gillar dom, du vill ju ta avstånd för att du inte gillar deras värderingar, samma sak som det jag nämnde.


   
SvaraCitera

vill heller inte umgås med sverigedemokrater.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:
Ursäkta om jag säger det här, men du gör ju samma sak själv. De vill säga upp vänskapen med någon som röstar på SD och du vill säga upp vänskapen med någon som vill säga upp vänskapen för att de röstar på SD. Det är samma sak men olika orsaker.

Precis som du själv säger, så tycker alla olika, och det är inte upp till oss att styra över andra och bestämma vad som är töntigt eller inte töntigt. Jag tycker personligen att det är förståeligt att ta avstånd från någon som röstar på Sverigedemokraterna, för jag trivs personligen bäst i sällskap med liknande värderingar, är det totalt motsatta åsikter blir det mest att man stångas med varandra, argumenterar och blir på dåligt humör, hellre än givande diskussioner.

Grejjen är att jag umgås med SD:are, inte för vad dom tycker, utan för att dom är helt okej personer! Samtidigt som jag umgås med Miljöare, F:are m.m. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

svara ordentligt istället för att komma med tomma klyschor. häng inte med dina vänner om du inte gillar dom, du vill ju ta avstånd för att du inte gillar deras värderingar, samma sak som det jag nämnde.

Frågan är ju HUR jag kommer ifrån människorna? Jag vill ju ha tips på vart man kan skaffa sig nya bekantskapskretser?


   
SvaraCitera
mynona

Man ska umgås med människor som utvecklar en, stimulerar en och får en att må bra. Man kan varken välja släktingar eller kollegor, men vänner tillhör de få grupper man kan välja, då bör man göra det. 


   
SvaraCitera
time
 time

Abrielle96: Grejjen är att jag umgås med SD:are, inte för vad dom tycker, utan för att dom är helt okej personer! Samtidigt som jag umgås med Miljöare, F:are m.m.

Det är kul om det funkar för dig, men du får respektera att det inte är lika okej för alla andra, och det gör det inte till något töntigt eller fel. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:
Man ska umgås med människor som utvecklar en, stimulerar en och får en att må bra. Man kan varken välja släktingar eller kollegor, men vänner tillhör de få grupper man kan välja, då bör man göra det. 

Precis! Men hur väljer man dom?


   
SvaraCitera