Aviseringar
Rensa alla

Byte av ppiller mitt i kartan.


Ämnesstartare

Hej, äter för tillfället Prionelle och har gjort det i 3 månader, jag ska nu byta sort till Yaz eftersom att jag mår sjukt dåligt av dom jag äter just nu, står verkligen inte ut meer!!

Vad händer om jag struntar i att ta mitt prionelle piller ikväll och byter till yaz istället? Har 4 piller med hormon kvar på kartan (prionelle) och står inte ut mer.

Tänkte hoppa mensen den här månaden (min barnmorska sa att jag skulle det) så då borde det väl inte spela någon roll om jag byter nu direkt? Har så ont i huvudet hela tiden så att jag verkligen inte orkar mer!!


   
Citera
Ämnesetiketter

ring och fråga 
gissar på att du i värsta fall inte har komplett skydd på 5 dagar, men bättre du frågar ngn utbildad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:
ring och fråga 
gissar på att du i värsta fall inte har komplett skydd på 5 dagar, men bättre du frågar ngn utbildad

Jo känns dock som om det inte borde gå att få ägglossning då eftersom att man börjar direkt med nya hormoner liksom 😮


   
SvaraCitera

Amanduss:

Jo känns dock som om det inte borde gå att få ägglossning då eftersom att man börjar direkt med nya hormoner liksom 😮

som sagt, i värsta fall kan jag tänka mig att du int ehar skydd i fem dagar, men vet inte. är nog bäst du ringer om du vill ha säkert svar.
i annat fall kan jag tänka mig att du nog får mellanblödningar och sånt festligt


   
SvaraCitera

Kondomer är väl bättre och ger skydd mot sjukdomar med? xD


   
SvaraCitera

SvenskWithAttitude:
Kondomer är väl bättre och ger skydd mot sjukdomar med? xD

En del kvinnor klarar av att dämpa vissa jobbiga symptom vid mens med hjälp av kontinuerligt bruk av piller. 


   
SvaraCitera