Aviseringar
Rensa alla

Byte av saker i datorn


Ämnesstartare

Hur kan jag få tag på Xp nu? Måste jag köpa det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LillP:

Hur kan jag få tag på Xp nu? Måste jag köpa det?

ja om du inte har en licens


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

licens? [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LillP:

licens? [shake]

ja om du inte redan äger ett exemplar av xp som inte används någon annanstans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så vänta kan jag ladda ner Windows XP från Microsoft om jag inte redan gjort det en gång?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LillP:

Så vänta kan jag ladda ner Windows XP från Microsoft om jag inte redan gjort det en gång?

nej du måste köpa en kopia av windows, den kopian får du endast ha instalerad på en dator åt gången..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men asså hur mycket skillnad blir det egentligen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LillP:

Men asså hur mycket skillnad blir det egentligen?

svårt att säga men rekomenderade kraven för xp är 128 mb ram och för vista är det 1gb + minst 128 mb grafikkorts ram(om man inte kör home basic då räcker det med 512)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej så det kommer alltså bli betydligt mycket mer mindre lagg och så kommer jag kunna spela spel som laggar eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LillP:

Okej så det kommer alltså bli betydligt mycket mer mindre lagg och så kommer jag kunna spela spel som laggar eller?

det borde lagga mindre iaf, sen kan ditt grafikkort vara för lent för dom flesta spelen ändå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om jag var du skulle jag fundera på nytt grafikkort och mer ramminne


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

o använda xp också eller?


   
SvaraCitera

LillP:

o använda xp också eller?

grejen är att vista inte går bra med 1 gig ram. hade det på den här datorn, och när jag fick tag på en halv gig extra snabbades den upp rejält. du kan ju prova samma sak, och om du vill köra wow kan du exempelvis skaffa ubuntu, http://www.ubuntu.com/getubuntu/download. men det bästa vore som sagt att dubbla ditt ramminne.


   
SvaraCitera