Aviseringar
Rensa alla

Byter till Nordea


Nintendos BFF:

har swedbank men jobbar på nordea *renegade*

Hahaha det får du väl inte göra? [surprised]


   
SvaraCitera

RakatKadaver:

Hahaha det får du väl inte göra? [surprised]

vf inte? :O känns busit ba[blush]


   
SvaraCitera

Nintendos BFF:

känns busit ba

Du är för busig du.


   
SvaraCitera

RakatKadaver:

Du är för busig du.

ah[sad]


   
SvaraCitera

Byt INTE till Nordea. Nordeas internetbank fungerar fan nästan aldrig.


   
SvaraCitera

Verkligen inget bra val!
Man läser ofta om problem med deras tjänster, verkar vara sämst av bankerna.
Dessutom är det deras styrelse och VD som snikar åt sig mest pengar i bonusar och extraersättningar.
Själv föredrar jag Handelsbanken.


   
SvaraCitera

Kunde betala online med Swedbank när jag hade det. Dock vill jag ej vara kund hos en bank som sponsrar Pride.


   
SvaraCitera

skulle nog inte byta till nordea dock, tror swedbank är bättre för det mesta. är du över 18 kan du skaffa ett vanligt visakort som du kan handla online med. är du inte över 18 får du inget visakort av nordea heller. så ser inte riktigt vitsen.


   
SvaraCitera

Nordea är ingen bra bank. Även jag har drabbats av krånglande internetbank. Även måttligt irriterad över att man alltid behöver stå i kö 40-60 min i det lokala fysiska bankkontoret om man tex vill sätta in pengar.

Skulle jag rekomendera en bank kan jag varmt rekommendera ICA banken. Gratis för studenter,går att sätta in och sa ut pengar i alla ICA butiker Väldigt smidigt faktiskt. Dessutom har dom inget växlings påslag på sina Visa och Mastercard kort när man handlar i utlandet. Det tycker jag är schysst.
Nordea lägger på 1,55% vilket är svinaktigt tycker jag. Även dom flesta andra bankerna har ett sådant växlings påslag på sina kort.


   
SvaraCitera

Jag bytte också bank ifrån Nordea nyligen. Snälla välj inte Nordea, jävla skitbank.


   
SvaraCitera

Nintendos BFF:

har swedbank men jobbar på nordea

Vad jobbar du med där? [surprised]


   
SvaraCitera

aristoteles:

Vad jobbar du med där?

handlägger betalningschtuff, mest sånt som rör post- o bankgirot typ. det är rätt tråkigt men helt ok!


   
SvaraCitera

tänkte säga att jag hört att det ska vara dåligt pga verkar va en del som har problem med det, men det... har folk redan sagt.

jag har dock nästan aldrig upplevt problem med nordea/nordeas internetbank, har säkert hänt någon gång men inget jag uppmärksammat. + gillar deras androidapp, spec när man ska överföra pengar mellan konton.


   
SvaraCitera

Samtliga större affärsbanker dvs Nordea, SEB, Handelsbanken och Swedbank har försämrat sin service extremt senaste åren. Bäst är de sk nischbankerna. Själv har jag Skandiabanken. Superbra service. [y]


   
SvaraCitera

Inte handla online ?

Har du hört talas om Verified by Visa / MasterCard Secure Code som det blev obligatoriskt att ansluta sitt kort till för internethandel i mitten av juni?

Och Nordea?!?!?!? Vill du inte bland annat kunna använda BankID så väljer du Nordeas egna skitkassa e-legitimation som inte stödjs på flertalet sidor pga deras bristfälliga säkerhet.

Nordea dissade BankID pga säkerheten var "dålig". Det visade sig dock att deras egna skit var just skit.


   
SvaraCitera