Aviseringar
Rensa alla

Byxmyndighet?


Beror väl på. Tekniskt sett så får de inte det, men ingen utav dem är ju straffmyndiga. Ingen kan dömas för det. Om det ses som ett övergrepp mot den ena personen är det dock rätt sannolikt att någon påföljd sker, men jag är inte säker på vad.


   
SvaraCitera

mablethorpe:

Tekniskt sett så får de inte det

Det får man visst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MakingBelieve:

vi vet att vi kan lita på dom. Däremot gillar jag inte riktigt att dom träffas ensamma så ofta hemma hos honom..

Oxymoron? [confused]

MakingBelieve:

han är för gammal för henne

Det kan jag hålla med om. Dock behöver det inte betyda att 12-åringar inte får ha sex.


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Det kan jag hålla med om. Dock behöver det inte betyda att 12-åringar inte får ha sex.

13.
Jag vet, men jag vill ändå hennes bästa.


   
SvaraCitera

MakingBelieve:

Jo, så är det. Tycker själv det låter roligt och jag har en gång varit på G med våran brors kompis.. haha, vi kan ha fest[bigcheers]

Incest, bäst familjefest. [zzz]


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Incest, bäst familjefest.

Haha, nej 😛
Men han hade en störtmysig kompis, men han utnyttjade bara mig[smile]


   
SvaraCitera

Chryseus:

Det får man visst.

Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MakingBelieve:

13.
Jag vet, men jag vill ändå hennes bästa.

Tror jag säkert. Allt du kan göra är att skaffa vapenlicens


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ajdå, hade hoppats på en överlägsen majoritet med en av teorierna, men icke... [surprised]


   
SvaraCitera

MakingBelieve:

men han utnyttjade bara mig[smile]

Störtmysig kompis förstår jag. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Störtmysig kompis förstår jag.

[bigcheers]


   
SvaraCitera

mablethorpe:

Nej.

Vill gärna se den paragraf i lagboken som du verkar ha läst och som säger att man inte får ha sex om man inte är 15 år fyllda.


   
SvaraCitera

NeoSeymour:

I särskilda fall kan det dock leda till åtgärder från socialtjänsten i enlighet med Lagen om vård av unga, LVU.

Vad skulle ett särskilt fall kunna vara?


   
SvaraCitera

Chryseus:

Vill gärna se den paragraf i lagboken som du verkar ha läst och som säger att man inte får ha sex om man inte är 15 år fyllda.

Ingen alls. Jag tänkte mer på paragrafen som säger att man inte får ha sex med personer som inte är femton år fyllda. (Det är den fjärde paragrafen i sjätte kapitlet, brottsbalken.)


   
SvaraCitera

mablethorpe:

Jag tänkte mer på paragrafen som säger att man inte får ha sex med personer som inte är femton år fyllda.

Nej det gjorde du inte.

Trådskaparens fråga lyder:

Revolution:

Får två personer under 15 år ha sex med varandra?

Du svarade:

mablethorpe:

Beror väl på. Tekniskt sett så får de inte det, men ingen utav dem är ju straffmyndiga.

Om ingen är straffmyndig, som du själv så bra uttryckte det, så bör det i normala fall innebära att båda är under 15 år. Och då gäller inte någon paragraf i lagboken.

Således får två människor under 15 år ha sex med varandra.


   
SvaraCitera