Aviseringar
Rensa alla

bzzzexuell


Ämnesstartare

M M M:

ja ? övervägt att jag kanske är religiös, har moral, saker som jag värderar högt i livet etcetera?

M M M:

jag förstår mina åsikter, så det låter när man inte har några bra argument; flumm [rolleyes]

nä'r det är du som har en fråga och jag försöker hjälpa dig

så är det bäst om du förklarar dina religiösa övertygelser dina värderingar när jag frågar efter dem

ingen kan veta annars


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

så är det bäst om du förklarar dina religiösa övertygelser dina värderingar när jag frågar efter dem

jag är inte religiös

du svarar inte på vad jag skriver. ingen idé att svara på ditt heller då i fortsättningen när du inte har belägg för dina åsikter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

M M M:

jag är inte religiös

du svarar inte på vad jag skriver. ingen idé att svara på ditt heller då i fortsättningen när du inte har belägg för dina åsikter

ja alltså jag svarar inte för att du började med att inte svara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

M M M:

ja, jag känner/vill bara känna de känslorna för en person.

Och min fråga var varför. Och vilket av det, känner inte eller vill inte känna?

M M M:

det tror inte jag då de inte tänder på det andra könet. men visst, de kan säkert också vilja, men inte i lika stor utsträckning, min tanke då

Men herregud, det är väl ändå lite andra saker än just könet man tänder på? Det finns ju alltid saker som man tänder på som ens partner inte har, förstår inte varför just ett annat kön skulle vara så speciellt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

M M M:

hur är det att va bi? om man har en kille känner man behov av att ha sex med en tjej då ?

Nah. Ens sexualitet är ju nöjd så länge man faktiskt får ha sex. Att vara bisexuell innebär att man inte ser till könet när man letar partner, inte att man måste ha sex med både killar och tjejer. Är bi och har aldrig varit tillsammans med en kille, men jag kan ändå dras till män.


   
SvaraCitera

Jag tror mig kunna klassas som bi (även om jag inte tycker om stämpeln), och jag har inga problem med det. Jag knullar med människor som lyckas med bedriften att göra mig kåt, och sedan är jag nöjd. Det är inte svårare än så.

M M M:

och om man typ gifter sig med någon, tex en tjej, då bör man väl vilja ha sex med en kille någon gång under livet ?

Senast jag såg efter var det ett val att gifta sig. Om man väljer att spendera resten av livet med en person och leva i celibat utanför det förhållandet trots att man vet att den personen saknar någonting som man gärna vill ha, då får man faktiskt skylla sig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svartarosen:

Och min fråga var varför. Och vilket av det, känner inte eller vill inte känna?

och jag svarade

M M M:

men visst kan man göra det för flera. i sådana fall är det något jag kallar kärleksproblem för jag är inte för månggifte precis.

svartarosen:

Men herregud, det är väl ändå lite andra saker än just könet man tänder på

har inte sgat ngt annat

Anarkandi:

Är bi och har aldrig varit tillsammans med en kille, men jag kan ändå dras till män.

jao? men jag tror ändå att det skulle vara konstigt att ALDRIG ha sex med en kille om man är bi.

EmperorNero:

(även om jag inte tycker om stämpeln)

vilken stämpel?

EmperorNero:

Om man väljer att spendera resten av livet med en person och leva i celibat utanför det förhållandet trots att man vet att den personen saknar någonting som man gärna vill ha, då får man faktiskt skylla sig själv.

nja fast det skulle man ju kunna applicera på heteros också. men jag tror att om man är bi bör man ha sex med båda könen innan man gifter sig om man vill vara trogen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

M M M:

jao? men jag tror ändå att det skulle vara konstigt att ALDRIG ha sex med en kille om man är bi.

Nej. För mig spelar det INGEN ROLL alls. Fast jag vet väl inte om det finns bisexuella som vill "prova" med båda. Men det är ju som att säga att man måste äta både choklad och hallonglass om man gillar glass.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Men det är ju som att säga att man måste äta både choklad och hallonglass om man gillar glass.

du kan ju skifta och chokladen blir inte ledsen för att du testar lite hallon !

Anarkandi:

Fast jag vet väl inte om det finns bisexuella som vill "prova" med båda.

okej, det kan nog vara olika för olika personer. men jag tror att vissa som är bi känner att de vill testa både och. känner själv det men jag är osäker


   
SvaraCitera

M M M:

vilken stämpel?

Stämpeln "bisexuell".

M M M:

nja fast det skulle man ju kunna applicera på heteros också.

Jag vet. Det kan man med det mesta.

M M M:

men jag tror att om man är bi bör man ha sex med båda könen innan man gifter sig om man vill vara trogen

Varför då? Om man är beredd att spendera resten av livet med någon så spelar det väl ingen större roll att man kan vara nyfiken på lite annat också?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EmperorNero:

Stämpeln "bisexuell".

innebär?

EmperorNero:

Varför då?

för att man tänder på båda könen och är väl då lite nyfiken på att leka med det andra också

EmperorNero:

Om man är beredd att spendera resten av livet med någon så spelar det väl ingen större roll att man kan vara nyfiken på lite annat också?

jo tror att man kan vilja testa


   
SvaraCitera

M M M:

innebär?

Att man tänder på/blir kär i både män och kvinnor. Associeras även ofta till svarta kläder, svart hår, emo och rakblad och högstadieelever.

M M M:

för att man tänder på båda könen och är väl då lite nyfiken på att leka med det andra också

Som jag redan har framhållit tycker jag inte att det är helt relevant. Antingen tycker man att det är viktigare att prova runt eller så tycker man att det är viktigare att gifta sig. Logiskt sett gör man automatiskt det man prioriterar högst först.

M M M:

jo tror att man kan vilja testa

Då tycker jag att du ska göra det innan du gifter dig. Däremot tycker jag inte att du ska trycka på andra att göra det. Därmed inte sagt att du gör/har gjort det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EmperorNero:

Associeras även ofta till svarta kläder, svart hår, emo och rakblad och högstadieelever.

hahaha, om man associerar en sexualitet till en deprimerade människor som skär sig själva bland annat är man nog bra dum

EmperorNero:

Att man tänder på/blir kär i både män och kvinnor.

ja, vad är felet med att ha den "stämpeln"?

EmperorNero:

Då tycker jag att du ska göra det innan du gifter dig

jag vet inte ens om jag är bi, tråden var allmän, inte om mig

EmperorNero:

Däremot tycker jag inte att du ska trycka på andra att göra det.

har jag inte gjort


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

M M M:

och jag svarade

Det var inte svar på min fråga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svartarosen:

Det var inte svar på min fråga.

okej då svarade du med en fråga. dumt


   
SvaraCitera