Aviseringar
Rensa alla

C-kort.


Ämnesstartare

Hej alla mogna barn.

Vet någon vart man kan ta ett säkert lån för att ta C-kort? Det kankse finns något ställe där man kan få det gratis? Jag har _aldrig_ kört lastbil förut, dock har jag kört skåpbil och lätt lastbil så kan lite.

CSN: Är det ett säkert lån?

Jag bor i Stockholmslän i Södertälje om ni vill veta det.


   
Citera
Ämnesetiketter

Skaffar du en försäkran av en arbetsgivare att du får jobb efter du fått kortet, kan du få det gratis av arbetsförmedlingen, om du är arbetslös vill säga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Man får det via Arbetsförmedlingen om man är invandrare, arbetslös i 300dagar eller något fel på personen. Cp-skadad mm.


   
SvaraCitera

Hm kanske det...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är nya tider nu vet'du. Nästan alla inlägg på flera sidor ang. arbetsförmedlingen är ifrån 2006. Jag skall ju få barn om ca. 1 månad så man tycker ju att man bör få den utbildningen. ^^


   
SvaraCitera

Gustafsson:

CSN: Är det ett säkert lån?

Lån från CSN får du enbart om du går en utbildning till vilken du är berättigad studiemedel. Annars, gå in och tala med dem Arbetsförmedlingen. De borde ha koll på dina möjligheter till att bli lastbilschaufför.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Irrelevante: Nej, man får inte ta C-kort hos Arbetsförmedlingen. Man får ta det om man är invandrare, arbetslös i 300dagar eller har ett funktionshinder. Hopplöst!


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera