Aviseringar
Rensa alla

Cameron: Massinvandringen orsakade finanskrisen


Ämnesstartare

Storbritanniens premiärminister David Cameron går till hårt angrepp mot den tidigare Labourregeringens invandringspolitik. I sitt senaste utspel går han så långt som att påstå att "den ohållbara invandringen" är en av orsakerna till Storbritanniens nuvarande kris.

​Källa

När kommer Sverige inse att invandring leder till fler problem än vad det tillför?


   
Citera

rememer_me:

När kommer Sverige inse att invandring leder till fler problem än vad det tillför?

När ska folk inse att det är människan och inte etniciteten som leder till problem?


   
SvaraCitera

rememer_me:

När kommer Sverige inse att invandring leder till fler problem än vad det tillför?

Säg ett problem så lovar jag att jag hittar en bättre lösning.


   
SvaraCitera

rememer_me:

När kommer Sverige inse att invandring leder till fler problem än vad det tillför?

Att du är rädd för invandrare är inget problem för oss andra eller vårt land.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyvärr är knappast Camerons politik bättre. De flesta i väst ogillar invandringspolitiken, våra politiker måste släppa lite på trycket. BNP däremot är det ända partiet i England som driver en vettig invandringspolitik.


   
SvaraCitera

Knarko:

När ska folk inse att det är människan och inte etniciteten som leder till problem?

Hmmm, Sant, men kulturen där många av våra invandrare kommer ifrån är mer våldsam än våran, jag hade gjort samma som dom i samma omständigheter, sanningen är att invandrare begår mer brott än svenskar ( per huvud )

Det finns lösningar ja, men den är inte politisk eller religiös.
Vi måste hjälpa dom och inte straffa dom, vårat samhälle suger hårt som fan, vi värderar pengar mer än ren luft...
Låt det sjunka in, Mer än REN LUFT!? ;O
Wtf.

Hejja Zeitgeist


   
SvaraCitera

JoElite:

Sant, men kulturen där många av våra invandrare kommer ifrån är mer våldsam än våran

Jag kommer från en "våldsam kultur"
jag är inte våldsam.
de flesta jag känner därifrån är inte våldsamma.


   
SvaraCitera

Cameron har fel och är en idiot (inget nytt iofs).


   
SvaraCitera

Knarko:

Jag kommer från en "våldsam kultur"
jag är inte våldsam.
de flesta jag känner därifrån är inte våldsamma.

1. ifrån vart?
2. många personer som är våldsamma tycker sig o våldsamma och alla på jorden tror att det dom gör är rätt, och alla ser sig själva som goda.
3. självklart, du är säkerligen jätte fredlig, absolut, det tvivlar jag inte på, men i statistiken så är invandrare generellt mer våldsamma än svenskar, det betyder inte att du är mer våldsam än mig, det betyder bara att alla invandrare är mer våldsamma än alla svenskar.

4. Zeitgeist ÄGER


   
SvaraCitera

Rödingajävel:

Cameron har fel och är en idiot (inget nytt iofs).

han är konservativ och reaktionär ... sd är också konservativa och reaktionärer [crazy]


   
SvaraCitera

Asha:

han är konservativ och reaktionär ... sd är också konservativa och reaktionärer [crazy]

Och de är också idioter som har fel.


   
SvaraCitera

Rödingajävel:

Och de är också idioter som har fel.

ja alla reaktionärer har fel [crazy]


   
SvaraCitera

Asha:

ja alla reaktionärer har fel [crazy]

Ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JoElite:

men i statistiken så är invandrare generellt mer våldsamma än svenskar, det betyder inte att du är mer våldsam än mig, det betyder bara att alla invandrare är mer våldsamma än alla svenskar.

statistiskt sett så är lågutbildade och fattiga mer kriminella än välbärgade, vad har du för lösning på att vi gör med dom?
kriminalitet har mer att göra med fattigdom/socialtutanförskap än kulturell behörighet.
Sen är den tyngst kriminellt belastade gruppen i Sverige enligt Leif G.W Persson finska invandrare och jag tvivlar starkt på att det är Finsk kultur som gjort dom våldsamma/kriminella.[rolleyes]


   
SvaraCitera

Jucka:

statistiskt sett så är lågutbildade och fattiga mer kriminella än välbärgade, vad har du för lösning på att vi gör med dom?

Vi måste byta system, det är inte konstigt att det finns kriminella, vårat system suger, vi måste hitta ett system där det inte finns någonting att slåss över, där alla är jämställda och där vi värderar luft, rent vatten, människo liv ETC mer än pengar, eller så måste vi ta bort pengar helt.

Jucka:

kriminalitet har mer att göra med fattigdom/socialtutanförskap än kulturell behörighet.

Absolut.

Jucka:

jag tvivlar starkt på att det är Finsk kultur som gjort dom våldsamma/kriminella.[rolleyes]

varför?
Är inte finland ett rasistiskt land?
Dom delar pengar systemet med oss, det finns alltid saker att bråka över så länge vi har detta systemet.

Rika bryter lagen för att få mer pengar, fattiga bryter lagen för att få mat på bordet till sina barn..
FETT kasst system.


   
SvaraCitera