Aviseringar
Rensa alla

Cancer?


Ämnesstartare

Hej. Jag har blod och slem i min avföring (förlåt för too much information men är så sjukt orolig). Har haft det förut men inte lika mycket, var hos doktorn för några år sedan. De kollade och sa att de nt va ngt farligt.. Är på mitt landställe i Blekinge nu och vet inte vad jag ska göra. Har jag cancer? 


   
Citera

Vi är ungdomar inte läkare. Just sayin.


   
SvaraCitera

kan vara någon annan magtarmsjukdom också, tycker doktorn borde ge mer information än att säga att det inte är farligt..


   
SvaraCitera

Besök en läkare igen. 


   
SvaraCitera

vilken färg har blodet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

subhuman girl:
vilken färg har blodet?

Rött. Ibland ljust och ibland mörkare.


   
SvaraCitera

Kanske något blodkärl som gått sönder pga att du krystat ut bajs för mycket.


   
SvaraCitera

"De vanligaste orsakerna till att man får blod i avföringen är att man har hemorrojder eller sprickor i ändtarmsöppningen. En del tarminfektioner kan också orsaka blodiga diarréer.

Ibland kan blod i avföringen vara tecken på att man har en allvarlig sjukdom, som cancer eller en inflammation i tarmen, till exempel Crohns sjukdom.

Man bör alltid bli undersökt av en läkare om man har blod i avföringen. Ofta behöver man ingen behandling eftersom besvären brukar gå över av sig själv. Men om blödningarna beror på någon sjukdom är det viktigt att man får behandling mot den. Man kan också behöva gå igenom sina mediciner."

http://www.1177.se/Jonkopings-lan/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Blod-i-avforingen-hos-vuxna/

Ring sjukvårdsupplysningen. 


   
SvaraCitera
mens
 mens

Sålänge blodet inte är svart är det ingen fara har jag fått lära mig. Rött blod kommer från sprickor vid anus och inte från tarmen. 
Småbarn som är förstoppade brukar få så. Och även vuxna ofc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mens:
Sålänge blodet inte är svart är det ingen fara har jag fått lära mig. Rött blod kommer från sprickor vid anus och inte från tarmen. 
Småbarn som är förstoppade brukar få så. Och även vuxna ofc 

Är inte ens mörkrött blod farligt?


   
SvaraCitera
mens
 mens

hejjjjj:

Är inte ens mörkrött blod farligt?

 om det inte kommer blod på pappret när du trycker det mot anus när du är klar så bör du nog kolla upp det.


   
SvaraCitera
Lounge

Absolut troligen är det hemorrojder. Men om du är jätteorolig kan du ju åka till akuten för att få det undersökt. 


   
SvaraCitera

Gå till läkaren, aldrig bra att ha blod i avföringen.


   
SvaraCitera

hejjjjj: Är inte ens mörkrött blod farligt?

Testa att använder papper och tryck det mot anus. Kommer det blod på papperet beror det troligen på att du blöder på grund av en spricka eller sår vid anus. Om problemet är något som kommer och går så är det troligen inte cancer. Försvinner inte problemet så bör du kolla upp det.

Läs på detta:
http://www.1177.se/Vasterbotten/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Hemorrojder/


   
SvaraCitera