Aviseringar
Rensa alla

Cancer


Ämnesstartare

Min far har kronisk lymfatisk leukemi och han är 67 år gammal. Är detta farligt och hur allvarlig är sjukdomen? Är den dödlig och i så fall vad är dödligheten? Brukar man dö efter 5, 10,  eller 20 år?

Snälla svara. I nuläget mår han jättebra för han har inte börjat sin behandling än...


   
Citera
SAAB
 SAAB

Kollade snabbt upp på nätet, och tyvärr har jag inga glada nyheter åt dig..  🙁

"Sjukdomen kan inte botas, men hos de flesta kontrolleras med eller utan behandling i många år. Den genomsnittliga överlevnaden är mer än 15 år från det att diagnosen ställs. För patienter med avancerat sjukdomsstadium vid diagnos är dock prognosen sämre, och den genomsnittliga överlevnaden 5–8 år. Tidig benmärgssvikt innebär sämre prognos."

Om du känner för det kan du slänga ett meddelande åt mig om du känner att du behöver prata med nån.

Min morfar har haft cancer, så jag vet ungerfär vad du går igenom...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SAAB:
Kollade snabbt upp på nätet, och tyvärr har jag inga glada nyheter åt dig..  🙁

"Sjukdomen kan inte botas, men hos de flesta kontrolleras med eller utan behandling i många år. Den genomsnittliga överlevnaden är mer än 15 år från det att diagnosen ställs. För patienter med avancerat sjukdomsstadium vid diagnos är dock prognosen sämre, och den genomsnittliga överlevnaden 5–8 år. Tidig benmärgssvikt innebär sämre prognos."

Om du känner för det kan du slänga ett meddelande åt mig om du känner att du behöver prata med nån.

Min morfar har haft cancer, så jag vet ungerfär vad du går igenom...

Tack så mycket för informationen. Betyder mycket för mig, är beredd att göra allt för att få det så bra som möjligt för min far


   
SvaraCitera