Aviseringar
Rensa alla

Cannabis grinder med Kristet motiv


Ämnesstartare

Jag har letat som en galning efter en herb grinder med ett kristet motiv eftersom jag inte gillar de andra motiv som jag hittat (Killer, döskallar, löv, yinyang, osv...) så därför beslutade jag mig för att köpa en grinder utan motiv och måla ett eget Kristet motiv på det. Problemet är att jag inte kan bestämma mig för vilket Kristet motiv jag vill ha på det.

ÄNDRAT 2012-01-14 17:34

ÄNDRAT 2012-01-14 17:35
Bilder finns längre ner i tråden. [smile]


   
Citera

Venfort:

kristet

Varför vill du ha just ett kristet motiv?

Ichtys känns som det enklaste men tråkigaste valet. Chi Rho ser inte direkt snyggt ut.
JHS? Ska dem bokstäverna stå bara?
A och O är rätt schysst.
Keltiskt kors kan vara riktigt snyggt.
Vanligt kors kan bli tråkigt såvida du inte gör något coolt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Varför vill du ha just ett kristet motiv?

För att jag är kristen och jag vill att min cannabisvana reflekterar det. Alldeles för många kristna tror att man inte kan röka cannabis bara för att man är kristen, något som jag finner både löjeväckande och fel. [smile]

Här är några bilder bara så ni/du? får en känsla över vad jag tänker mig.

Vanligt kors
Image

Keltiskt kors
Image

Chi Rho
Image

Ichtys
Image

JHS
Image

Alpha Omega
Image


   
SvaraCitera

lol kristen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Semi:

lol kristen

lol kille


   
SvaraCitera

Venfort:

lol kille

Kille är ju rätt coolt. Så tack.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Semi:

Kille är ju rätt coolt. Så tack.

Och jag trivs bra med att vara kristen. [y]


   
SvaraCitera

Venfort:

något som jag finner både löjeväckande och fel

Varför är det löjeväckande och fel?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Varför är det löjeväckande och fel?

För att den cannabis man röker är i sig självt torkade blommor. Jesus drack vin, det vill säga fermenterad vindruvsjuice. Vi pratar alltså inte om folk som producerar kemiskt ihoppsatta preparat. Visst, ingendera är bra i för stora mängder och ingendera ska provas utav personer under 18 år. Jesus är beskriven som livsbejakande, så om Han är okej med vin finns det ingen anledning att tro att cannabis skulle vara fel, bara för att man är kristen. Speciellt inte när den enda orsaken cannabis anses vara fel är på grund av skeva lagar.


   
SvaraCitera

Var icke bland vindrinkare, icke bland dem som äro överdådiga i mat. Ty drinkare och frossare bliva fattiga, och sömnaktighet giver trasiga kläder


   
SvaraCitera

Venfort:

.

Tänker inte ta någon drogdebatt med dig då vi har olika åsikter där. Inget är bra i större mängder det håller jag med om i alla fall.

Venfort:

Jesus drack vin

Nu är det lilla roliga här att vi inte vet hur mycket alkohol det var i vinet, om det ens var alkohol i vinet. Finns trots allt alkoholfritt och då Jesus är Gud så kan han väl trolla fram gott alkoholfritt vin?

Venfort:

så om Han är okej med vin finns det ingen anledning att tro att cannabis skulle vara fel

Nu nämner inte Bibeln cannabis vid namn, finns säkert något ställe där det står om det på något annat sätt. Men om vi utgår från att det inte står om det överhuvudtaget, så går du enbart efter egna åsikter om att det är ok, inte efter Bibeln eller något som Jesus har sagt.


   
SvaraCitera

En bespottare är vinet, en larmare är rusdrycken, och ovis är envar som raglar dära.


   
SvaraCitera

det är så lustigt med religiösa diskussioner.


   
SvaraCitera

Venfort:

Jesus drack vin,

Fast jag tvivlar på att han drack sig berusad. Det är en viktig skillnad.

Venfort:

Speciellt inte när den enda orsaken cannabis anses vara fel är på grund av skeva lagar.

Kol 3:22 (bibeln 2000)
"Ni slavar, lyd i allt era jordiska herrar, inte som inställsamma ögontjänare, utan ärligt och uppriktigt, i fruktan för Herren."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Tänker inte ta någon drogdebatt med dig

Vilket inte heller var meningen med den här tråden. [smile]

Knarko:

Finns trots allt alkoholfritt och då Jesus är Gud så kan han väl trolla fram gott alkoholfritt vin?

Alkohol är ingen synd inom judendomen, så varför skulle Jesus, en jude, specifikt "trolla fram" ett alkoholfritt vin? Ockhams rakblad, min vän. [smile]

Knarko:

så går du enbart efter egna åsikter om att det är ok, inte efter Bibeln eller något som Jesus har sagt.

Nja, jag utgår ifrån den levnadsglädje som Jesus också hade. Sen är det klart att alla har sin egen tolkning. Jag tycker lika illa om de som måste bevisa att Bibeln säger att det är okej att röka på som de som måste bevisa motsatsen. Bibeln är inte en moralisk lagbok som man måste följa för att inte hamna i helvetet, utan en bok med berättelser och råd ifrån de som levt före oss. Värt att säga är också att jag studerar teologi. [smile]


   
SvaraCitera