Aviseringar
Rensa alla

Cannabis ledde till hallucinogena flash-backs.


Mawns:

Bra att du förstår att andra inte har samma förutsättningar som dig. Antar att du är en sån som tycker att hemlösa är såna som förtjänar det.

Alla som behöver hjälp ska få det, oavsett om de själva försatt sig i sin situation eller ej.


   
SvaraCitera

Rodja:

DROGER!!!!!

(= cannabis)


   
SvaraCitera

Hur gick det i matchen då?


   
SvaraCitera

Rodja:

På vilket sätt är det starkt att kunna hålla sig borta om man mår för jävligt när man röker?

Av vissa anledningar slutade jag att röka för ungefär ett år sedan, efter att ha rökt regelbundet i typ 8-9 månader. Det var inte svårt alls.

han har rökt på med normala effekter innan som jag förstått det. men ändå var han utan i fyra månader.
För många är det nog inte så lätt att sluta med tanke på att rökandet kan vara en lätt utväg för många, som i t ex deprission.
Precis som med sprit, cigg.
Man vill inte tillbaka men man kan inte låta bli för att man vet att det känns bättre för en stund. Därför är det enligt mig jävligt starkt av honom att hålla sig clean i 4 månader och sen säga klart och tydligt "håll er borta från skiten"

Och att GE FAN I DROGER är inte det lättaste för en person som mår dåligt, vet nu inte om det var därför Ysma1 började men många börjar pga deprission. som sagt så har inte alla samma förutsättningar som dig.


   
SvaraCitera

dPof:

Man vill inte tillbaka men man kan inte låta bli för att man vet att det känns bättre för en stund. Därför är det enligt mig jävligt starkt av honom att hålla sig clean i 4 månader och sen säga klart och tydligt "håll er borta från skiten"

Ja, om han är beroende är det väl bra och starkt av honom att sluta, men jag skulle inte säga att det är särskilt starkt av honom att låta bli eller uppmana andra att låta bli (varför skulle det vara svårt över huvud taget?) om det är såhär han blir när han röker.

dPof:

Och att GE FAN I DROGER är inte det lättaste för en person som mår dåligt, vet nu inte om det var därför Ysma1 började men många börjar pga deprission. som sagt så har inte alla samma förutsättningar som dig.

Jag är deprimerad och jag skulle inte säga att min förmåga till självkontroll alltid är så jättebra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rodja:

På vilket sätt är det starkt att kunna hålla sig borta om man mår för jävligt när man röker?

Nej så var det inte. jag har alltid stortrivts när jag har rökt tidigare (undantagsvis några gånger, men jag tog det som engångsföreteelser).
Det var ju den här gången jag mådde pyton och nu har jag inte rört det efteråt. Jag la av för att se om cannabis var orsaken till min nedstämdhet, men tro mig, jag har varit bra sugen under dessa fyra månader. Nu har jag ingen lust alls. (bara lite[wink])

Rodja:

Om man inte har sämst förmåga till självbehärskning i världen behöver man verkligen inte HÅLLA SIG BORTA eller GE FAAAN I DROGER!!!!!

Nu låter det som att beroendet är det ända som är farligt i sammanhanget. Folk har hamnat snett för mindre. Psykoser, överdoser och självmord har drabbat många förstagångsanvändare.

Rodja:

(= cannabis)

Självklart mycket annat också. Cannabis kommer inte så högt upp på "icke-bruka-listan".

Snweater:

Hur gick det i matchen då?

Första vann jag, 3-1. jag torskade sista när jag mådde som sämst, typ samma resultat!

dPof:

Och att GE FAN I DROGER är inte det lättaste för en person som mår dåligt, vet nu inte om det var därför Ysma1 började men många börjar pga deprission. som sagt så har inte alla samma förutsättningar som dig.

15 år, mådde bra /inte ofta (regel, köp aldrig själv)
16 år, mådde bra/ oftare (köpte ibland)
17 och 18 år. Ungefär detsamma
19 år. Lumpen, mådde sämre (rökte ofta på permissionen)
20-21,5 år. Mår överlag rätt dåligt, känner oro & ångest. Röker kontinuerligt och exprimenter med många droger.
22 år. Har lugnat ner mig, ser det som ett avslutat kapitel. Blir lite väl full ibland, men va fan...


   
SvaraCitera

Kan omöjligt veta hur du lyckades med detta, men en gissning är att du rökte lite för mycket lite för fort. Om man inte har rökt på länge och sedan röker, minns man den gamla tiden... det kan bli en jobbig upplevelse när man är råbäng och fastnar i diverse tanketräsk. Det är vad jag tror. Hur var hallucinationerna? Klara? Äkta, eller bara distortion? Paranoid?

Rodja:

Av vissa anledningar slutade jag att röka för ungefär ett år sedan, efter att ha rökt regelbundet i typ 8-9 månader. Det var inte svårt alls.

Hur mycket hade du rökt då egentligen? Jag har varit utan cannabis i en och en halv månad efter ett, enligt mina definitioner, missbruk. Jag var som mest sugen ca tre-fyra veckor efter stoppet. Är riktigt sugen fortfarande dock, även om det bara är psykiskt. Man kan ignorera det om man bara känner för det.
Hur som helst köper jag 25g nu om någon dag, lol. [party]


   
SvaraCitera

Ysma1:

Det är en förkortning för Bromo Dragonfly, kanske ringer det någon klocka?

Okej, men då är jag med liiiite bättre iaf[smile]
Men du tog inte det samtidigt som du rökte väl?[surprised]

Ysma1:

Inte vad jag märkt av tidigare. Men jag har depression i släkten. Ibland har jag fått för mig att jag inte är riktigt frisk men mycket kan ju vara inbillningar. Har dock vidgat de psykiska vyerna på gott och ont.

Hmm, kk I see.

Ysma1:

Det var efter den tredje som obehaget kom och innan så mådde jag skapligt. När rädslan trädde in så rökte jag givetvis ingenting mer.

Jag tänkte på detta:

Ysma1:

Otrevliga tankar bankade på hjärnans portar...

Ysma1:

Nu har jag bestämt mig för att inte röka förrän jag funnit min sinnesfrid och fått den sanna glädjen tillbaka.

Det låter som en sund tanke tycker jag [smile]Kanske en bra idé att skippa hallucinogena i framtiden med?
Hoppas det går bra för dig.


   
SvaraCitera

Ysma1:

Nu låter det som att beroendet är det ända som är farligt i sammanhanget. Folk har hamnat snett för mindre. Psykoser, överdoser och självmord har drabbat många förstagångsanvändare.

Nu var det ju iofs cannabis som jag pratade om, men ja, man ska vara försiktig med droger.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera