Aviseringar
Rensa alla

Cannabis med statligt monopol kan lösa problem?


Ämnesstartare

Läste någonstans att folk handlar cannabis för typ 14 miljarder om året i nån delstat i USA, och i ett händelselöst land som sverige borde den siffran vara högre! 😀

Så om vi gör mariujana lagligt med statligt monopol så får regeringen in 14 miljarder till om året och då slipper dom skära ner på så jävla mycket och får ekonomi kan stabiliseras.

Och eftersom lagligheten kommer introduera mer människor till majja så kommer det nog bli mer än 14 miljarder [party]

Fatta vad najs! Man borde legalisera det genast! [y]


   
Citera
Ämnesstartare

McLuver:

nån delstat i USA

Troligtvis finns det fler människor där än i hela Sverige, så ja tror inte vi når upp till 14 miljarder.


   
SvaraCitera

Kalifornien. Och förresten så är det 14 miljarder DOLLAR, cirka 98 miljarder kronor... ganska mycket. Så ja, det hade hjälpt ekonomin. Men tror inte det hade introducerat så många flera. Det hade ju varit svårare att få tag på av ett systembolags liknande bolag än av langare [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aziphalare:

Och förresten så är det 14 miljarder DOLLAR, cirka 98 miljarder kronor...

Fatta om Sverige hade så mycket pengar, då skulle alla problem gå att lösa! [y]


   
SvaraCitera

Aziphalare:

Och förresten så är det 14 miljarder DOLLAR, cirka 98 miljarder kronor...

Nu är jag inte helt säker på detta. Kan vara fel. Men tror jag hörde i filmen "The Union" om detta. Där nämnde dom 14 miljarder dollar...

McLuver:

Fatta om Sverige hade så mycket pengar, då skulle alla problem gå att lösa!

Njaaa. Kanske en simpel lösning 😛 Skulle nog inte lösa alla problem


   
SvaraCitera

Om du ska argumentera för en legalisering kan du väl lägga fram dina argument lite snyggare? Det kanske bara är jag, men den ekonomiska aspekten är inte den som väger tyngst i mina ögon. Om du säger till folk att man kan tjäna miljarder på att legalisera hasch så säger dom säkert något i stil med: "Ska vi legalisera barnporrfilmer/mord/heroin också?!"

Folk skiter i om vi skulle kunna tjäna pengar på det eller inte. Dom svenskar som har makten i samhället vill inte ha det i samhället helt enkelt.

I USA så kommer det dröja länge innan det blir helt legaliserat, av den enkla anledningen att läkemedelsindustrin inte skulle låta det hända. Om cannabis skulle bli legaliserat hade läkemedelsindustrin förlorat miljarder varje år och det är dom nog inte beredda att göra.

Den här frågan har förresten framförts till Obama. Han svarade att cannabislegalisering inte är ett bra sätt att få fart på ekonomin. Jävla tråk-PK-svar, han vet och tycker givetvis att cannabis borde legaliseras.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aziphalare:

Kalifornien. Och förresten så är det 14 miljarder DOLLAR, cirka 98 miljarder kronor... ganska mycket. Så ja, det hade hjälpt ekonomin

Det hade hjälpt ekonomin att döda alla handikappade/psykiskt sjuka också, ska vi göra det eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ville även påpeka att tråden är lika dum som sin skapare, dvs riktigt jävla dum


   
SvaraCitera

Hur fungerar det statliga monopolet på alkoholen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KannibalKocken:

Det hade hjälpt ekonomin att döda alla handikappade/psykiskt sjuka också, ska vi göra det eller?

Nej, men att legalisera en "drog" som gör mer skada när den är olaglig för att hjälpa ekonomin är väll värt att göra? [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KannibalKocken:

Det hade hjälpt ekonomin att döda alla handikappade/psykiskt sjuka också, ska vi göra det eller?

Man dödar ingen genom att legalisera cannabis, så dra åt helvete.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

Nej, men att legalisera en "drog" som gör mer skada när den är olaglig för att hjälpa ekonomin är väll värt att göra?

Så att få fler människor beroende av drogen bra? Och ifall du nu säger att cannabis inte är beroendeframkallade så säger jag; Cannabis är inte fysiskt beroendeframkallande men den är psykiskt beroendeframkallande vilket enligt mig är farligt. Och ifall vi legaliserar cannabis så kommer fler folk bli beroende av det, och sedan vill dom prova på något tyngre, och till slut har vi ökat narkotika missbruket i Sverige som fan. Och när fler använder cannabis och sånt så vill dom ju som jag sa tidigare använda tyngre droger, då kommer idioter som dig in i bilden som vill legalisera heroinet också

Rodja:

Man dödar ingen genom att legalisera cannabis, så dra åt helvete.

wow, du är verkligen dum i huvudet du...[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KannibalKocken:

Så att få fler människor beroende av drogen bra?

KannibalKocken:

Cannabis är inte fysiskt beroendeframkallande men den är psykiskt beroendeframkallande vilket enligt mig är farligt.

Snus, tobak och alkohol är mycket mer beroendeframkallande, och skadar kroppen mycket mer.

Hur förklarar du då att ciggaretter är lagligt

KannibalKocken:

sedan vill dom prova på något tyngre, och till slut har vi ökat narkotika missbruket i Sverige som fan.

Hur förklarar du då att holland där man kan röka mariujana utan att straffas för det har mindre problem med högre droger än många andra länder? [tired]

KannibalKocken:

Och när fler använder cannabis och sånt så vill dom ju som jag sa tidigare använda tyngre droger, då kommer idioter som dig in i bilden som vill legalisera heroinet också

Finns inga bevis på teorin om att cannabis leder till tyngre droger (finns dock studier som bevisar att det inte gör det), de gånger det händer är det för att langaren som säljer det olagligt erbjuder något tyngre. Om man köper det lagligt i en systembolagsliknande affär blir man inte erbjuden tyngre droger.

Seriöst, jag trodde att svenska ungdomar var tillräckligt smarta för att inte tro på 50 årig propaganda som säger att om man röker mariujana vill man börja ta heroin. Idiot. [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KannibalKocken:

wow, du är verkligen dum i huvudet du...

Nej du.

Nämn någon som dött av cannabis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KannibalKocken:

wow, du är verkligen dum i huvudet du...

Jaha? Du kan dra upp cannabisinstillerat ratt-"fylleri" som exempel om du vill, men jag är ganska övertygad om att fler dör som ett resultat av den illegala handeln med cannabis. Slutsats: även om vi inte pratar om "direkta" dödsfall så kan du dra åt helvete.


   
SvaraCitera