Aviseringar
Rensa alla

Cannabisfrö!


Ämnesstartare

läste igenom reglerna lite kvickt, vet inte om jag bryter mot några, förlåt isåfall [blush]

:

Tips eller förklaringar på hur man gör för att knarkar, vad knark kan kosta, hur det skall doseras, hur man känner igen toppslätskivlingar, på något sätt uppmuntran till drogmissbruk (eller -bruk) eller länkar till sidor med något av det nyss nämnda hör inte hemma här alls.

Hej, jag har nu fått lite frö här som jag hoppas är cannabisfrö :D, dom är utvinna ur fågelfrö och jag har inga avsikter att röka någontingen överhuvudtaget och vet att dom fröna som finns i fågelfrö är strålade till att inte ge drog-effekten. Jag vill helt enkelt ha upp en liten hampa planta på mitt rum för utsmycknads skull, believe it or not!

Iallafall, jag har fastnat på steg ett, har jag fått rätt fröer?
här är några bilder, googlade lite och tycker att mina ser relativt lika ut..

Image

Image

Image

enligt google ser dom ut såhär, är de inte lika?


   
Citera
Ämnesetiketter

Ser ut som hampfrö, ja. Finns att köpa på ica annars.


   
SvaraCitera

ser rätt ut bara att prova


   
SvaraCitera

Alltså, jag tror att det är förbjudet att odla industrihampa utan tillstånd också.

Hemma hos mig så växte det upp ett tiotal plantor från fågelfröna, och de blev inga fina små plantor som passar i fönstret, de blev meterhöga gigantiska växter [bigsmile]
De luktade väldigt gott dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

:

Alltså, jag tror att det är förbjudet att odla industrihampa utan tillstånd också.

jag vet men det man inte vet lider man inte av 😀
gigantiska växter låter mycket maffigare och ha i en kruka, ju större destu bättre!


   
SvaraCitera

no means no:

cannabisfrö

De är på tok för stora för att vara CB-frön


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaså?, dom är knappt en centimeter långa även om dom kanske ser lite stora ut på bilden


   
SvaraCitera

no means no:

believe it or not!

Not.


   
SvaraCitera

no means no:

jaså?, dom är knappt en centimeter långa även om dom kanske ser lite stora ut på bilden

för stort!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

todé, ajja planterat och klart bara att vänta och se..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Köp något riktigt strain istället, de kan bli så mycket mycket vackrare 🙂 går att beställa på nätet, inte olagligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaså?, typ var? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

no means no:

jaså?, typ var? 🙂

sök på seedbanker på flashback.


   
SvaraCitera
Keeper

Oavsett vad det där är för frö bryter det mot Sveriges lag att odla hampa, vilket är ditt syfte.
Om du har funderingar kring vad du får skriva och inte skriva på forumet är du välkommen att skicka ett pm och fråga.

Tråd låst.


   
SvaraCitera
Keeper

Tråden låst


   
SvaraCitera