Aviseringar
Rensa alla

Cannabispåverkad


Ämnesstartare

Har man rökat en längre tid är det inte så lätt att sluta. Man blir depprimerad och extremt lätt irriterad ett tag efter....


   
SvaraCitera

Cissan med k:

missbrukaren

Varför tas det för givet att användaren missbrukar? Du skrev väl bara om cannabis i allmänhet? Alla som använder drogen missbrukar inte nödvändigtvis.


   
SvaraCitera

Infraröd:

abis i allmänhet? Alla som använder drogen missbrukar inte nödvändigtvis.

så talade missbrukaren


   
SvaraCitera

kille_1986:

så talade missbrukaren

Knappast.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Upplys inte personen ifråga om på vilket sett cannabis är skadligt, det vet han/hon med största sannolikhet redan. Jag skulle säga att känsloargument är betydligt effektivare. Det funkar självklart bara om missbrukaren är någon du känner personligen. Förklara att missbruket skadar din och din väns relation, säg att du tycker att personen i fråga blir tråkig och att du inte vill umgås med honom/henne mer om han/hon fortsätter missbruka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infraröd:

Varför tas det för givet att användaren missbrukar? Du skrev väl bara om cannabis i allmänhet? Alla som använder drogen missbrukar inte nödvändigtvis.

Hon frågade hur man hjälpte någon som missbrukade drogen. Någon som inte brukar drogen behöver man inte hjälpa?

Om hon däremot sökt ett svar på hur man hjälper en cannabisanvändare så hade hon utgått från att det alltid gäller missbruk.

Tänk efter lite innan du skriver istället för att bara försöka hitta något som verkar vara anti och attackera det. Det är tyvärr ganska typiskt bland cannabisbrukare. Det räcker bara med att titta i en tråd på Flashback när det står någonting negativt med cannabis. Då är det hundratal personer i rad som säger att cannabis är det mest harmlösa som finns och snackar om och om igen om den kanadensiska rapporten.

Om någon däremot länkar till ett skolarbete från en kille i nian som skriver att cannabis botar diverse åkommor så stämmer hyllningskören in utan att tänka på källkritik en kort sekund.

Jag brukar själv cannabis, men jag tycker att det vore bättre om man själv är lite mer nyanserad istället för att vara som en drogvänlig motsvarighet till Föräldraföreningen mot narkotika.


   
SvaraCitera

kosmonaut:

nyanserad

Jag vet precis vad du menar. Däremot är det minst lika typiskt att hacka tillbaka och leka erfaren, allt för att få det att låta skarpt intellektuellt. De nyfrälsta fjantliberalerna brukar nog häva ur sig kommentarer lika den jag skrev här ovan; det betyder inte att jag är en av dem. Nu rann det dock över av allt hyckleri som går att hitta på sidan, och jag valde att anmärka ett självklart faktum. Tydligen så nappar du lika snabbt som fjantliberalerna med att påpeka att man inte bör vara någon fjantliberal trots att jag inte hävde ur mig något direkt felaktigt. [zzz] Lite OT måhända, men det har ingen dött av...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

google is your friend


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden flyttad från Forum PLUS/Drogdebatt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om de e en kille e d enkelt but ut en kvinna mot en annan woosh i said it


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjata på honom.
Som ni jävla idioter är bra på.
eller använd det klassiska "HASCH ÄR DEN FARLIGASTE DROGEN I VÄRLDEN!!!! DU KOMMER DÖÖÖÖÖÖÖÖÖ". då slutar han nog.
Det gjorde inte jag, och nu är jag död.


   
SvaraCitera

Cissan med k:

Kan någon som verkligen vet förklara hur man kan hjälpa en cannabismissbrukare?
Det skulle vara till stor hjälp! [bigsmile]

Det gäller att kunna erbjuda något annat i stället, något som ger en en anledning till att sluta. Visa att livet kan vara ganska spännande även utan brass.


   
SvaraCitera

Cissan med k:

Kan någon som verkligen vet förklara hur man kan hjälpa en cannabismissbrukare?
Det skulle vara till stor hjälp! [bigsmile]

JAg tror det är väldigt väldigt sällan en cannabisrökare vill ha hjälp. Det är en såpass lätt drog så om man märker att man inte tar skada av det (om man har "starkt psyke" eller vad man ska kalla det) så ser de ingen anledning att sluta. Plus att man inte kan bli fysiskt beroende av drogen. Så det är nog svårt att få någon att sluta om han "missbrukar" det


   
SvaraCitera

Unexpected:

Man börjar med att se till att han slutar med alla andra tabletter och grejer han går på.

Går alla CB-missbrukare på massa andra droger?


   
SvaraCitera

Stronghold:

Går alla CB-missbrukare på massa andra droger?

Jag tycker fan alla jag träffar som missbrukar cannabis går på massa mediciner och grejer. Fördomar är bra [party]


   
SvaraCitera