Aviseringar
Rensa alla

Cannibal Holocaust - så äckliig???


Ämnesstartare

alltså, är den lika vidrig/hemsk/sjuk som folk säger?

har varit sugen på att se den pga jag är avtrubbad av internet så blir inte så lätt äcklad, men hörde att i en scen ska tydligen en apa få sitt ansikte "avskuret" eller något (obs ej trickfilmning, utan de gjorde det på riktigt) men vet ej om det stämmer.

så ni som sett filmen, förtjänar den titeln "världens mest kontroversiella film" eller är det bara överdrivt alltihop?


   
Citera
Ämnesstartare

loll hittade hela filmen på youtube


   
SvaraCitera
Noak_

Den är tråkig om något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jo, såg lite av den på youtube, spolade fram till "sköldpadsscenen". den var ganska äcklig, men filmen i sig verkar ganska trist.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den är kass


   
SvaraCitera
Zsasz

Dräparen:

men vet ej om det stämmer.

Nästan, om jag minns rätt så hugger dem huvudet väll huvudet av den och sedan toppen av skallen för att komma åt hjärnan, men ja, det var på riktigt, alla djur som dör i filmen dödades på riktigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zsasz:

Nästan, om jag minns rätt så hugger dem huvudet väll huvudet av den och sedan toppen av skallen för att komma åt hjärnan, men ja, det var på riktigt, alla djur som dör i filmen dödades på riktigt.

Skäl nog att inte se den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är en fantastisk film, skulle vara min alla tiders favorit om det inte vore för scenerna som involverar djur.
Den bör icke misstas för en skräckfilm eller gore, men det är en mycket obehaglig film som visar människan på sämsta möjliga vis, typ mondosploitation.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Temamusiken bör säga en del


   
SvaraCitera

Ni som ogillar filmen kan gå och suga en censurerad kuk. Det är en otroligt bra film som gör en bra poäng om journalistik och respekt mot kulturer som mindre utvecklade än vi är.

Perfekt ledmotiv också.


   
SvaraCitera
Noak_

dyngbög:

Ni som ogillar filmen kan gå och suga en censurerad kuk. Det är en otroligt bra film som gör en bra poäng om journalistik och respekt mot kulturer som mindre utvecklade än vi är.

Den är ändå tråkig och ointressant.


   
SvaraCitera
Zsasz

Noak_:

Den är ändå tråkig och ointressant.

"That's like only your opinion, man"

Brås helt på personen som ser den gör det inte?, Personligen gillar jag den, Det verkar finnas ett bra antal andra som gör lika så, lite svårt med att få kult-status annars tycker du inte?


   
SvaraCitera
Noak_

Zsasz:

"That's like only your opinion, man"

Brås helt på personen som ser den gör det inte?, Personligen gillar jag den, Det verkar finnas ett bra antal andra som gör lika så, lite svårt med att få kult-status annars tycker du inte?

Jag antar det. Jag kände bara att det behövdes ett svar när han bestämde sig för att klampa ner på de som inte gillar den.

Det finns många filmer som har kultstatus som jag älskar som du säkert hade avskytt. Publiken är helt meningslös när man pratar om kvalitén på en film, eller vilken konst som helst för den delen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den är överskattad och riktigt b rakt igenom.


   
SvaraCitera

Noak_:

Den är ändå tråkig och ointressant.

Antar att du tycker att Stalker är den sämsta filmen någonsin?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla våldsscener som involverar djur är autentiska. Resten av filmen är simulerad. Jag tycker att det är en rätt intressant film ur ett filmiskt perspektiv, då den trots allt är banbrytande på sitt sätt. Dock så är det ingen film som jag personligen tycker är särskilt bra eller så pass "samhällskritisk" som en del tycker. Är man intresserad av film så bör man dock se den.


   
SvaraCitera