Aviseringar
Rensa alla

Canon 550 RAW.


Ämnesstartare

Photoshop känner inte igen RAW formatet på Canon 550, är det någon annan som har problem med det och kanske löst det?


   
Citera
Ämnesetiketter

skumt som fan. .CRT? vad har du för photoshop? har du googlat? borde funkaefter uppdatering av ps [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CR2 är det. Jag har CS4 Photoshop, googla lite men hittade inget, men det borde komma snart.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

CR2 är det.

just det så heter det. jag har cs3 och det funkar för mig (visserligen till mac).

testa camera raw pluginet om du inte redan gjort det. 550D står inte med på listan men värt ett försök. http://www.adobe.com/products/photoshop/cameraraw.html


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

variabel:

just det så heter det. jag har cs3 och det funkar för mig (visserligen till mac).

Jag använder också CS4 till mac. Men ja ska pröva länken [smile]


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Photoshop känner inte igen RAW formatet på Canon 550, är det någon annan som har problem med det och kanske löst det?

Adobe brukar suga gurka på sådant här. De vill att man jämt och ständigt ska köpa senaste versionen och camera raw brukar sluta stödja de senaste modellerna. CS5 kommer i april. Ett sätt att komma runt är att använda DPP istället som gör om rawbilden till .tiff innan den skickar bilden vidare till PS.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DinGud:

Adobe brukar suga gurka på sådant här.

Det har alltid fungerat jätte bra, men jag prövade nyss öppna RAW fil från min Canon 1000D och det fungerade inte, fast det alltid har gjort det. [shake]


   
SvaraCitera

Macktorsken:

men jag prövade nyss öppna RAW fil från min Canon 1000D och det fungerade inte, fast det alltid har gjort det. [shake]

Vad får du för felmeddelande då?


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Det har alltid fungerat jätte bra, men jag prövade nyss öppna RAW fil från min Canon 1000D och det fungerade inte, fast det alltid har gjort det.

testa ominstellare+ (=ominstallera?)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DinGud:

Vad får du för felmeddelande då?

Typ: Photoshop kan ej öppna detta format bla bla bla känns ej igen. Fast det gick att öppna en mycket äldre Canon modells RAW

variabel:

testa ominstellare+ (=ominstallera?)

Måste jag inte skriva in min kod igen då?


   
SvaraCitera

RAW


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[sad]

säkertlösenord:

RAW


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Typ: Photoshop kan ej öppna detta format bla bla bla känns ej igen. Fast det gick att öppna en mycket äldre Canon modells RAW

Testat uppdatera? Hur som helst ska inte Camera Raw stödja 550D ännu.
Jag föreslår att du använder DPP istället som är ett trevligt rawkonverteringsprogram.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DinGud:

Testat uppdatera? Hur som helst ska inte Camera Raw stödja 550D ännu.
Jag föreslår att du använder DPP istället som är ett trevligt rawkonverteringsprogram

Det uppdateras automatiskt.

Men kan man redigera RAW bilden innan man går vidare med att konvertera den i det programmet?


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Men kan man redigera RAW bilden innan man går vidare med att konvertera den i det programmet?

verkar vara gratis. konvertera till dng eller tiff typ [party]

http://software.canon-europe.com/software/0029165.asp?model=


   
SvaraCitera