Aviseringar
Rensa alla

Capio anorexia center


Ämnesstartare

Jag har nu lidit av anorexia i ett år och det har varit det värsta året av mitt liv. jag klarar inte det här längre.. blev tvångsinlagd för ett halv år sedan, men skrev ut mig själv efter 2,5 månader då jag trodde jag kunde klara och bli frisk på egen hand. vilket nu visar sig, det går inte. jag är nere på samma äckliga låga vikt och jag mår skit.

jag vill verkligen få hjälp, men inte här, inte i denna stad. både jag och mamma vill att jag ska få komma bort och få behandling i någon annan stad. vi har diskuterat om Capio anorexia center i Varberg.

Är det någon som har nån erfarenhet av att vara på det behandlingshemmet?


   
Citera

aa ni kmr att äta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej men har hört rätt bra saker om det stället, så försök få en plats där iaf 🙂


   
SvaraCitera

Det skulle nog vara väldigt bra för dig att få en plats där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

någon som vet hur det är att bo där på dygnet-runt behandling?


   
SvaraCitera

Hej 🙂
Jag har varit på capio anorexicenter i stockholm. Både heldygnsvården och dagvården.
De är duktiga och välutbildade. Att vara på heldygnsvård är alltid tuft.. Man har ju inte samma frihet och får inte bestämma över sig själv. Men om man är inlagd så behöver man ju det! Det finns ju en anledning till att man läggs in.
Capio är bra för de kan verkligen sina saker och de kommer inte att tvinga dig att vara inlagd längre än vad som behövs och de försöker verkligen hjälpa. Men det krävs en del motivation då de inte bedriver så mycket LPT-vård som tex. SCÄ eller psyk. Men det är skönt för då kan man få stöd av medpatienter som också är motiverade! 🙂
Vet inte vad mer jag ska skriva. Men det är bara att ställa frågor så ska jag försöka svara nästa gång jag är inloggad här! 🙂


   
SvaraCitera

hej, jag är inskriven på Capio ANOREXIA center i stockholm
på dagvården och ja tycker de funkar bra, har vart där bara några veckor,
och jag tycker de är ett bra ställe, dom är duktiga och kan sin sak,
man kommer dit och får den hjälp man behöver, vilket ja tycker är bra har sjäv vart nära på att bli inlagd på heldygnsvården och sådär men valde själv dagvården just därför att ja inte ville att mina föräldrar skulle få reda på de , men ja hoppas att de kommer gå bra för dej och ja önskar dej lycka till 🙂

( läs gärna mitt blogginlägg om Anorexia )


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag följer en jättebra blogg om en tjej som bor på Varberg, den är jätteläsvärd:

http://cupcakedream.bloggplatsen.se/


   
SvaraCitera