Aviseringar
Rensa alla

Capio Varberg


Ämnesstartare

hej! jag ska på capios behandlinghem i Varberg om 4 veckor. Är det ågon som är där/har varit där som kan berätta hur det går till med maten, aktiviteter, samtal och liknande. Hur man bor och hur mycket man får röra sig. Även hur matschemat ser ut och hur länge man får stanna. Och hur personalen är?
/Amalia


   
Citera

Fan, kan du inte bara dö istället?


   
SvaraCitera
Tyrael

maban:

Även hur matschemat ser ut och hur länge man får stanna. Och hur personalen är?
/Amalia

Vad spelar det för roll?
Du ska ju ändå dit?
Ska du vara förberedd eller vad?

[tired][tired][tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

maban:

hej! jag ska på capios behandlinghem i Varberg om 4 veckor. Är det ågon som är där/har varit där som kan berätta hur det går till med maten, aktiviteter, samtal och liknande. Hur man bor och hur mycket man får röra sig.

Inte själv varit där men jag har de senaste 2 åren spenderat fler timmar här i äs-forumet än vad jag spenderat sovandes på natten. [blush]

Hoppas bara att du inte är ''den'' maban eller Amalia som jag tror.
Orkar du får du gärna skicka ett private message, här eller ev på facebook.

Detta är iallafall en del svar på din fråga.

Citerat ur en annan tråd:
jag var där för nästan 2 år sedan, så saker o ting har väl förändrats, men ändå. de jobbar aktivt med att bryta svälten och att patienten ska lära sig äta normalt. sedan är det samtal med terapeut/liknande 1 gång i veckan och gruppsamtal med alla patienter & behandlare 1 gång i veckan. mellan måltiderna får man sysselsätta sig själv ganska mkt. bra att i förhand komma på saker att göra såman slipper rastlösheten. sen är den promenad på 10-15 min om dagen om man har "rätt" bmi och samma sak gäller för att få följa med på utflykterna (typ 4h-gården, ikea, uppsalaturer eller nått sånt)

Matlista finns här: http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=158413&page=1&words=capio#5586524


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera