Aviseringar
Rensa alla

Carin Jämtin (S) vill införa en muslimsk helgdag


Ämnesstartare

Carin jämtin, och sossarna i gemen som vill påskynda islamiseringen i sverige har kommit på en idé om hur islam ska prägla och göra mångkulturen i sverige mer uppenbar och ofrånkomlig. Förutom att vi har en massa muslimska namn som Mohammed och Mahmoud och Achmed så vill man nu även att en muslimsk helgdag ska införas i sverige, troligen för att ge svensken en bitter eftersmak av den heliga mångkulturen. Det finns många trevliga traditioner enligt jämtin, första maj är ett sådant. Men då dom allra flesta är tagna från kristendomen så ger den inte någon rättvis bild över Sverige som ett "heterogent samhälle". vilket utan att behöva förklara saken närmare, inte gillas.

Frågeställningar.

1. Vad tycker ni om Jämtins förslag?
2. Vilka konsekvenser kan förslaget få?
3. Fria kommentarer.

http://​www.svd.se/nyheter/inrikes/oppning-for-helgdagen-eid_6131427.svd

Muslimsk högtid kan bli helgdag

Det är dags att tillsätta en utredning och se över de svenska helgdagarna, anser partisekreterare Carin Jämtin (S). Sverige är ett ”multi­kulturellt” samhälle, och hon öppnar nu för att införa en muslimsk helgdag.

---

–Det var länge sedan vi tittade över det. Nästan alla våra helgdagar, förutom midsommar och första maj, är religiöst kristet betingade. Sverige är i dag ett multikulturellt samhälle, och det är verkligen värt att titta på hur man kan göra.


   
Citera

fy fän va bitter man kan va


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En helgdag till? JA TACK!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miljötalibanen:

Förutom att vi har en massa muslimska namn som Mohammed och Mahmoud och Achmed

Vadå, ska de byta namn när de kommer hit? :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Onödigt förslag, andra minoriteter får inte helgdagar.

När vi har en mille muslimer kan jag tycka att det är nödvändigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså du måste ju vara korkad. Vem fan säger nej till ännu en helgdag? Jag skiter i om det så är Hitlers födelsedag folk vill fira så länge jag får vara ledig. Eller OB om man jobbar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

Alltså du måste ju vara korkad. Vem fan säger nej till ännu en helgdag?

Om du menar mig så lär de ju ta bort en annan helgdag. Ungefär som de gjorde med pingstafton när vi skulle få röd nationaldag. Problemet är bara att pingst alltid var på en vardag och att nationaldagen ibland infaller på helgen. I praktiken mister vi röda dagar när man byter ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker mest allmängiltiga högtider är irriterande och muslimer får väl i allmänhet ta ledigt för att fira sina högtider, så ser inte riktigt behovet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

Alltså du måste ju vara korkad. Vem fan säger nej till ännu en helgdag? Jag skiter i om det så är Hitlers födelsedag folk vill fira så länge jag får vara ledig.

Tack detsamma.

För mig kommer traditioner först. Jag reducerar inte allt till pengar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Om du menar mig så lär de ju ta bort en annan helgdag. Ungefär som de gjorde med pingstafton när vi skulle få röd nationaldag. Problemet är bara att pingst alltid var på en vardag och att nationaldagen ibland infaller på helgen. I praktiken mister vi röda dagar när man byter ut.

Menade Lethuc. Stod väl inte att de skulle ta bort en annan helgdag? Då kan jag fatta att man ogillar det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miljötalibanen:

För mig kommer traditioner först.

Så det är tradition att jobba en viss dag om året menar du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miljötalibanen:

Tack detsamma.

För mig kommer traditioner först. Jag reducerar inte allt till pengar.

Det är för att du är ett korkat troll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

Menade Lethuc. Stod väl inte att de skulle ta bort en annan helgdag? Då kan jag fatta att man ogillar det.

Om det blir som det varit förut. Tror inte S skulle göra något som missgynnar arbetsgivarna om jag ska vara ärlig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

Stod väl inte att de skulle ta bort en annan helgdag? Då kan jag fatta att man ogillar det.

Vill du har fler helgdagar i almanackan eller ska någon tas bort?

Jag tror inte att man kan ha fler. Men det här är en rätt komplicerad fråga, som kräver en egen utredning, säger Carin Jämtin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Tror inte S skulle göra något som missgynnar arbetsgivarna om jag ska vara ärlig.

Nej man KAN ju inte ha en helgdag till!! SKA MAN JOBBA EN DAG MINDRE OM ÅRET?? kommer inte på fråga.


   
SvaraCitera