Aviseringar
Rensa alla

Carolina Moberg Farraj


Ämnesstartare

Carolina Moberg Farraj är en svensk muslim. Hon skrev ett öppet brev om Jimmie Åkessons tårtattack. 

För er som missat brevet: 

"Hej Jimmie Åkesson!
Läste att du fick en tårta i ansiktet idag när du satt och skulle signera din bok, det var ju tråkigt att läsa! Det är aldrig kul när en debatt blir så aggressiv att det tar sig fysiska uttryck, eller hur? 
Jag har aldrig fått en tårta kastad på mig... Bara stenar men det är ju inte samma sak! Jag blev ju inte kladdig eller så, bara rädd och förnedrad. Det kladdigaste jag fått på mig av en meningsmotståndare är spottloskor.

Det finns väljare i ditt parti som uttryckt att jag försatt mig i en hotfull situation själv eftersom jag valt att bli muslim och klä mig som jag gör. 
Lika konstigt ur ett demokratiskt perspektiv som att hävda att du har försatt dig i situationen att få gräddtårta i ansiktet bara för att du råkar välja att bli partiledare för ett rasistiskt parti! 
Galen värld vi lever i, eller hur Jimmie? 
Jag förstår om du är upprörd över det som hände idag.
Jag förstår om du känner dig ofredad... Verkligen.
Typ som jag gjorde efter att de där killarna hade kallat mig "islamist-hora" och kastat stenar. Jag gick ut och berättade om det i min blogg och blev kallad gnällig. 
Men som tur är slipper du gå ut med det du utsätts för, för det sköter ju Avpixlat, betalda av din kompis Kent, så du slipper bli kallad gnällig. 
Skönt! 
Hoppas vi kan verka för ett mer tolerant Sverige där vi lyssnar på varandra och visar varandra respekt från och med nu. 
Men det skulle vara en kamp som skulle kräva sina uppoffringar.
Som att SD aldrig skulle kunna bli Sveriges tredje största parti."

Inlägget uppmärksammades och spred sig snabbt över facebook. 
Idag låter det såhär:

1454822_10152036609649187_524346774_n.jp1396060_10152038386884187_796557451_n.jp

524621_10152065064749187_1826535118_n.jp

996633_10152066517774187_1311220894_n.jp

1453506_179737992228906_1851818678_n.jpg

(sista är skickat till en vän till Carolina)

Bland alla dessa SD-trådar vill jag att det här också uppmärksammas. Carolina skriver och berättar på olika medier hur människor lagt ut hennes nummer på olika sajter, att folk ringer och hotar henne till livet för att hon råkar ha en annan åsikt. Hur människor till och med börjat attackera hennes familj för att "försvara Jimmie Åkesson". 

Hur ska man göra med sådant här hat? 
Varför sker detta 
diskutera allt 


   
Citera
Ämnesetiketter

Sicka grisar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

egentligen väldigt OT men jag börjar bli mer och mer övertygad om att ingrid carlqvist faktiskt ÄR ett konstprojekt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det hela är mer paradoxalt när sverigedemokrater åberopar yttrandefriheten för att spy sin galla över hela Internet och mer därtill. sedan när blev de ryttare för yttrandefriheten, blir bara idiotiskt när de dessutom totalt missar vad den går ut på. suck. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man blir ju fan arg av Ingrid. Hon är, på riktigt, vrickad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den där Jacob Svensson verkar vara ruggigt störd också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

orka    


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vart är alla sdare nu då, hallå jag söker er till denna tråden 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Puckad chey, islamist som kvinna är inget man frivilligt väljer att bli om man alla hästarna i stallet har.. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja precis, det är ju fullkomligt orealistiskt att fega SD-kräk och annat rasistpack kastar stenar. Idioter....

FruLiten: Vart är alla sdare nu då, hallå jag söker er till denna tråden

Som jag skrev i tårt-tråden - fega kräk.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Puckad chey, islamist som kvinna är inget man frivilligt väljer att bli om man alla hästarna i stallet har.. 

Viss skillnad på att vara fundamentalist och muslim, men jag håller väl i stort med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ännu ett bevis på hur låga människor sjunker ännu lägre.

Förföljelsen emot Muslimer idag är snart väldigt lik den som Judarna har utsätts för och som det ser ut nu kommer det utvecklas till lika grymma handlingar som under andra världskriget ..att människor inte lär sig av historiens  misstag och handlingar och inte förstår hur mkt som återspeglar sig.

Medan i mellanöstern så finns  inte denna typ av förakt eller hat emellan Muslimer , kristna eller Judar i samma utsträckning ändå har dom  levt vid samma sida i 2000 år , sjuka värld vi lever i hoppas det tredje stora riket faller i dödlig pest igen . 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Puckad chey, islamist som kvinna är inget man frivilligt väljer att bli om man alla hästarna i stallet har..

Är... är du seriös?Rullar ögonen

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Är... är du seriös?Rullar ögonen

Hjärta

Absolut. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Viss skillnad på att vara fundamentalist och muslim, men jag håller väl i stort med.

(pga islam ej kommit särskilt långt inom kvinnors rättigheter)


   
SvaraCitera