Aviseringar
Rensa alla

CD/DVD läsaren är sönder


Ämnesstartare

Hej, min dators CD/DVD läsare fungerar inte när man sätter in ett spel som måste sitta i en DVD läsare så snurrar bara skivan men inget händer. Vet inte vad problemet är för att läsarn har fungerat jätte bra tills det här hände.
Snälla är någon snäll att ge mig några tips jag kan göra.


   
Citera
Ämnesetiketter

Testat annan skiva?


   
SvaraCitera
Åtta

Fungerar den med andra skivor? I så fall så är det skivan eller datorn som uppför sig märkligt, inte läsaren.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Fungerar den med andra skivor? I så fall så är det skivan eller datorn som uppför sig märkligt, inte läsaren.

Nej andra skivor fungerar inte heller.


   
SvaraCitera

sandies:

Nej andra skivor fungerar inte heller.

Bärbar eller stationär? Om det är en stationär så är det lätt att byta hela skivenheten.


   
SvaraCitera
Åtta

sandies:

Nej andra skivor fungerar inte heller.

Alright. Då kan din läsare nog vara trasig, ja. Prova att byta ut den mot en annan, och se om det fungerar. Även om du aldrig bytt ut en optisk enhet förut så är det hela mycket enkelt (om det är en stationär dator i alla fall). Bara öppna chassit, ta ur kablarna ur din gamla läsare, titta så att den lilla plastplutten runt några av "pinsen" sitter på samma ställe på din nya och gamla enhet (om inte så flyttar du den bara. Du ser vad jag menar när du håller den i handen), sätter in den nya läsaren och stoppar tillbaka sladdarna på samma plats som med den gamla läsaren.

Klart!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja jag får köpa en sån och fixa det tack för alla tips. [bigsmile]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera