Aviseringar
Rensa alla

CD-skivor som fungerar på mac och pc med autostart?


Ämnesstartare

Hej!
Jag håller på med ett projektarbete och skulle behöva hjälp med en grej. Jag har gjort ett flash-klipp som jag skulle vilja ha utbränt på en skiva. Denna skiva har jag tänkt ska kunna fungera på både mac och pc-datorer och innehålla autostart. Alltså att den startar automatiskt utan att man behöver klicka på någon ikon.

Någon som kan hjälpa lilla mig? 🙂

M.

Dold text: ändrade rubriken till icke-caps. //variabel


   
Citera

Ta en nål och rista in apple på skivan, borde funka då.


   
SvaraCitera
Åtta

Autostart är en styggelse som inget operativsystem med någon sorts säkerhet bör använda sig av. Inte icke-auktoriserad autostart i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Why?


   
SvaraCitera
Åtta

streberbarn:

Why?

Vad tror du händer om jag skriver ett program som tar bort samtliga filer i din hemkatalog och på något sätt gör så att det skulle autostarta när skivan sätts i?


   
SvaraCitera

streberbarn:

Denna skiva har jag tänkt ska kunna fungera på både mac och pc-datorer

om du inte använder flera sessioner eller monterar skivan som en disk eller sånt spök som både mac och windows (om jag minns rätt) innehåller ska det nog inte vara något problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

streberbarn:

Denna skiva har jag tänkt ska kunna fungera på både mac och pc-datorer och innehålla autostart. Alltså att den startar automatiskt utan att man behöver klicka på någon ikon.

Det är jobbigt. Gör det inte.


   
SvaraCitera

Låt bli. Allvarligt talat, autostart är i bästa fall otroligt irriterande och i värsta fall en riktigt jävlig säkerhetsrisk.


   
SvaraCitera