Aviseringar
Rensa alla

celluliter på rumpan !!


Grattis, du lider av samma sak som 90% av världens kvinnor redan gör. Bara acceptera. Attt celluliter skulle bestå av slaggprodukter som man kan rensa bort genom träning och att dricka vatten tror jag dessutom är en stor fet myt.

Jag var inte så glad när jag upptäckte mina heller, men vad ska man göra. Ingen vet, ingen veeet!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Äh, alla har väl sådana i "rätt" ljus.


   
SvaraCitera

Gör som jag och ignorera spegeln.


   
SvaraCitera

Ingemarsdotter:

Man ska dricka riktigt mycket vatten, träna och äta rätt så kan slaggprodukterna som celluliter består av lättare transporteras bort från områdena. Även massage kan hjälpa om man gör de andra tre sakerna.

Tror dock att dessa är myter


   
SvaraCitera

Det kanske är en klen tröst, men jag har hört att det i det närmaste är lönlöst att försöka göra åt celluliter och att nästan alla kvinnor har dem.


   
SvaraCitera

Rökare får lättare celluliter!

Annars träna lite? Vet inte om det fungerar dock.

Fast en del människor tycket celluliter är sexigt.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Rökare får lättare celluliter!

Är antagligen också en my, eftersom man inte kunnat påvisa att celluliter beror på dålig blodcirkulation. Det är med största sannolikhet genetiskt.

Macktorsken:

Fast en del människor tycket celluliter är sexigt.

Det är störda människor


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Är antagligen också en my, eftersom man inte kunnat påvisa att celluliter beror på dålig blodcirkulation. Det är med största sannolikhet genetiskt.

DU! Jag har faktiskt läst det på ett cigarett paket!

framtidstron är död:

Det är störda människor

Varför då?


   
SvaraCitera

Macktorsken:

DU! Jag har faktiskt läst det på ett cigarett paket!

Att man får celluliter av det? Nää, aldrig sett ett sånt märke, äre sant.

Macktorsken:

Varför då?

För att det är fult!
blabla man får tända på vad man vill blablabla


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Att man får celluliter av det? Nää, aldrig sett ett sånt märke, äre sant.

Okej, kanske drömt det. Men har bara fått för mig att cigaretter ger celluliter.

framtidstron är död:

För att det är fult!
blabla man får tända på vad man vill blablabla

Men alla har det? Man får väl förstå att många har det och börja gilla det. [smile]


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Men har bara fått för mig att cigaretter ger celluliter.

Jo, det är en myt som är ganska spridd men som inte har någon vetenskapligt stöd, vad jag känner till. Eftersom många tror (läs: kvällstidningshoror) att celluliter beror på dålig blodcirkulation och rökning = dålig blodcirkulation.

Macktorsken:

Men alla har det? Man får väl förstå att många har det och börja gilla det.

Du har iofs en poäng där


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men känns dumt att ignorera det sådär i början ifall man mortfarande kan göra något för att minska det eller för att förebygga att det blir djupare. jag tycker inte att celluliter är snyggt därför struntar jag i att det finns sjuka människor som möjligen tycker det 😉


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Fast en del människor tycket celluliter är sexigt.

vilka? :O är du en av dom? [wink]


   
SvaraCitera

xftre:

ifall man mortfarande kan göra något för att minska det eller för att förebygga att det blir djupare.

Det kan du inte. Därför är det enda vettiga att ignorera det istället för att vara missnöjd över något du inte kan göra något åt.


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Ingen vet, ingen veeet!

Din pojkvän/framtida pojkvän? [cute]


   
SvaraCitera