Aviseringar
Rensa alla

Centraldammsugare - Vad är grejen?


Ämnesstartare

En centraldammsugare är en dammsugare som är en del av huset, och då menar jag inte en dammsugare som hängt med i åratal eller någon form av personaliserad del-av-familjen-pryl

l_00778914.jpg
"Henry"; en dammsugare med ett ansikte och 15% lättare att älska

En centraldammsugare är en fast monterad apparat, placerad i källare eller liknande med ett antal rörledningar vars inlopp placeras strategiskt i huset, lämpligen ett på var våning, dit du kopplar en lång slang att suga med.

sug_visa.jpg

En barndomsvän till mig bodde i ett hus med en sådan apparat, jag fann det sjukt exotiskt och ungefär lika poänglöst, det talades om att slangen inte räckte till överallt, och ju längre från den så kallade "sugdosan"(illustrerad ovanför, safe for work) man kom, desto sämre blev sugkraften.

250px-Centraldammsugare.jpg

Trots det så har den sina fans och de talar sig varma om egenskaper som att även de minsta dammpartiklar försvinner från inomhusluften då utluften ur sugaren vanligen kopplas till utsidan av huset och att den låter mycket mindre än en maskin man konstant har bredvid sig.
Till det svarar vi att ni skall sluta vara så fobiska och har ni en dammsugare som ger er hörselproblem så finns det simplare åtgärder och slutligen ger vi centraldammsugaren betyget "Ett stort njaae"

5.jpg


   
Citera
Ämnesetiketter
skal
 skal

hur orkar du bry dig om en sån här sak? jag har haft både, de funkar lika bra.


   
SvaraCitera
Kudhos

Mina föräldrars hus här och sommarstugan har båda centraldammsugare. Det är bäst. Hade vanlig i uppsala, det var som att gå från ferrari till skoda. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den där som fanns i träslöjdssalar var ju bäst. Minns ni dem? De fanns ovanför varje arbetsbord och sög jättehårt och folk tyckte att det var jättefestligt att suga fast andras hår i dess slang.


   
SvaraCitera

Aa nää fattar inte grejen


   
SvaraCitera

isola: Den där som fanns i träslöjdssalar var ju bäst. Minns ni dem? De fanns ovanför varje arbetsbord och sög jättehårt och folk tyckte att det var jättefestligt att suga fast andras hår i dess slang.

Haha vilka minnen man fick nu. Vi gjorde många saker med dom där 😀


   
SvaraCitera

dammsugare, typ en sån där som man använder vid flyttstädningen?


   
SvaraCitera
Kudhos

isola:
Den där som fanns i träslöjdssalar var ju bäst. Minns ni dem? De fanns ovanför varje arbetsbord och sög jättehårt och folk tyckte att det var jättefestligt att suga fast andras hår i dess slang.

jaaaaaa


   
SvaraCitera

player one:
dammsugare, typ en sån där som man använder vid flyttstädningen?

lol nej.. du tänker på flyttkartonger nu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

människor med centraldammsugare är egentligen aliens 


   
SvaraCitera

Fantastiskt:

lol nej.. du tänker på flyttkartonger nu

nej. de där som tar bort skräp som ackumuleras på golvet och inte ska ner i flyttkartonger.


   
SvaraCitera

player one:

nej. de där som tar bort skräp som ackumuleras på golvet och inte ska ner i flyttkartonger.

Aha kläder?


   
SvaraCitera

näää får inte ihop det


   
SvaraCitera

Fantastiskt:

Aha kläder?

kläder lägger man väl fan i flyttkartonger? de som inte åker ner i papperskassar eller sopsäckar.


   
SvaraCitera

player one:

kläder lägger man väl fan i flyttkartonger? de som inte åker ner i papperskassar eller sopsäckar.

Husdjur


   
SvaraCitera