Aviseringar
Rensa alla

Cerazette


Ämnesstartare

Hejsan. Jag är grymt orolig för att min flickvän fick sina Cerazette och tog sin första tablett på ANDRA mensdagen. Efter det tog hon alla tabletterna utan att slarva. När hon hade gått på dessa tabletter i 2 veckor så hade vi sex utan kondom. Och jag undra. Finns det någon chans att hon kan vara gravid nu? [cry]


   
Citera
Jeay_L

Inga piller är sådär 100% säkra men dom är väl mer än 99% iallafall! Hon ska vara skyddad nästan direkt hon börjar ta pillren!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara att börja tänka ut namn grabben... och hur du ska försörja ungen förstås. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ingen fara


   
SvaraCitera

man kan inte till 100% säga att det inte är någon fara, men nästintill!
P-piller är ju inte 100-procentiga. Men har hon tagit dem som hon ska och att hon börja på andra dagen tror jag inte spelar superstor roll. Det går nog bra ska du se!


   
SvaraCitera

Jagälskarminflickvän:

2 veckor så hade vi sex utan kondom. Och jag undra. Finns det någon chans att hon kan vara gravid nu?

Nej alltså jag fick cerazette idag och idag var min andra dag då jag hade mens och barnmorskan sa att jag skulle vänta en vecka eftersom jag börja andra dagen men sen att det var som vanligt om jag hade skött med att ta pillren som jag skulle osv 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera