Aviseringar
Rensa alla

Cerazette - minipiller - biverkningar ?


Ämnesstartare

hoola! [bigsmile]

Va idag (morse..) och hämtade ut mina minipiller, cerazette fråm um. Så nu frågar jag alla er där ute som använt dessa piller.
Biverkningar
Fördelar
och allt annat kring dem.
Har tagit mitt första piller och har gått med huvudverk idag, kan ju vara ngt helt annat än en biverkning.. men ändå [smile]


   
Citera

Fördelar:

Inga hormoner eller whatnot så du får ingen höjd risk för blodpropp, går inte upp i vikt, får större bröst osv.

Nackdelar:

Måste ta typ exakt samma tidpunkt varje dag för att ha fullt skydd.

Biverkningar:

Min flickvän fick:

Ömma bröst
Ångest/Depression
Oregelbunda blödningar under hela perioden(tror hon använde i ca 7 mån)
[blush]


   
SvaraCitera

mådde illa första veckan bara, har snart käkat första kartan. inga andra biverkningar hittills men hoppas att mensen upphör, det är rätt vanligt [party]


   
SvaraCitera

Skentrevlig:

Nackdelar:

Måste ta typ exakt samma tidpunkt varje dag för att ha fullt skydd.

min barnmorska sa att det är samma intervall som med p-piller, alltså måste man inte ta dom jätteregelbundet [cute]


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

min barnmorska sa att det är samma intervall som med p-piller, alltså måste man inte ta dom jätteregelbundet

Så stod det inte i instruktionerna [cry] de lät som Mussolini.

MISS YOU CON 1 SECONDO DI MORIRE! (devono attendere sei 7 giorni)

Dold text: MISSAR DU MED 1 SEKUND DÖR DU! (Måste vänta 7 dagar med sex)


   
SvaraCitera

Skentrevlig:

Så stod det inte i instruktionerna [cry] de lät som Mussolini.

jag vet, det var det jag frågade barnmorskan om för jag är lite dålig på att hålla så bra koll liksom. men hon ba "nejnej du behöver inte ta dom på samma tidpunkt, pillerna är så pass utvecklade nu för tiden, det är bipacksedeln (heter det så lol) som inte är uppdaterad" [tard] så jag skyller på henne om jag blir gravid nu [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skentrevlig:

Inga hormoner eller whatnot så du får ingen höjd risk för blodpropp, går inte upp i vikt, får större bröst osv.

Det är j fortfarande hormoner i fast bara en hormon. Inte östrogen som i kombinerade ppiller. Så dom biverkningarna finns ju fortfarande? [shake]


   
SvaraCitera

Eritsho:

Biverkningar

I förpackningen finns en bipacksedel. Läs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

I förpackningen finns en bipacksedel. Läs.

W00t, du måste skämte med mig. [chocked]

Nej men jag tänkte att det kanske kunde vara bra att hööra hur andra haft det [cute]


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

min barnmorska sa att det är samma intervall som med p-piller, alltså måste man inte ta dom jätteregelbundet [cute]

Har för mig att man har 12 timmars gräns med ppiller. Och en 3-4 timmar med minipiller. Men har bara gått på ppiller så är inte så vidare insatt. Men av de jag känner har det inte funkat så bra för dom med cerazette. Men det kanske funkar för dig[smile]


   
SvaraCitera

Djungelvrålet:

Har för mig att man har 12 timmars gräns med ppiller. Och en 3-4 timmar med minipiller.

jo precis och det var det jag frågade min barnmorska om för jag var lite bekymrad över det [crazy] men hon sa att det är 12 timmar med cerazette med [tard]


   
SvaraCitera

Vad menas med oregelbunda blödningar? Att de kan komma lite hur som helst? Varför ska man ha ett jävla p-piller om man kan blöda lite hur som helst, när som helst. Så jäkla osammanhängande. Tycker jag.


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

jo precis och det var det jag frågade min barnmorska om för jag var lite bekymrad över det [crazy] men hon sa att det är 12 timmar med cerazette med [tard]

Hmm.. tack gode gud för bipacksedlar då [tard]

Renesmee:

Vad menas med oregelbunda blödningar? Att de kan komma lite hur som helst? Varför ska man ha ett jävla p-piller om man kan blöda lite hur som helst, när som helst. Så jäkla osammanhängande. Tycker jag.

Man får oftast mellanblödningar de tre första månaderna oavsett vilket hormonellt preventivmedel du använder. Och ja, de kan komma lite närsom. Men man blöder inte floder. Snarare droppar. Det försvinner (ska försvinna) efter 3 månadersperioden. Gör de inte det, får man byta sort.


   
SvaraCitera

Är på sista veckan i denhär tremånadesperioden och hoppas nu verkligen på att mensen försvinner. Dock gör domhär p-pillerna massa konstiga saker med min kropp ! Mina bröst är deffinitivt större, och först nu har jag fått tillbaka min sexuella lust... Nån som upplever samma ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mina bröst är också mycket större! Nästan en strl större! Helt sjukt. Första månaden var jag depreimerad, hade humörsvängningar och blödningar. Nu är allt sånt borta JÄTTE SKÖNT!

Dock om jag mår illa nån gång så blir jag på en gång orolig att jag är gravid. Ska göra ett test bara för att se att allt är som det ska. Men jag tar dom samma tidpunkt varje dag så det borde inte vara nån fara 🙂


   
SvaraCitera