Aviseringar
Rensa alla

Cerazette. Olika tider ger mellanblödningar?


Ämnesstartare

Började med cerazette för två månader sedan när jag slutade med neovletta. Då jag inte åt minipiller förut så var jag inte så noga med att ta på exakt tid då det inte är viktigt utan tog tabletterna med en diff på kanske 5 timmar beroende på vilken dag det var. Tar cerazette med kanske en diff på 3 timmar och får mellanblödningar hursomhelst och undrar om det är därför. [shake] Tre timmar är ju inte så jättemycke, om man missar en hel dag förstår jag om man får mellanblödningar, men inte tre timmar.[shake]

Nå, hur känsliga är ni för sånt? Tar ni era minipiller på exakt samma klockslag och får därefter inte mellanblödningar?


   
Citera
Ämnesstartare

Jag tror inte att jag någonsin fått mellanblödning den senaste tiden, trots att jag ibland glömt att ta på jättejättelänge.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

trots att jag ibland glömt att ta på jättejättelänge.

orustare=vikingar så du kan likagärna äta arsenik utan att d händer nåt. tjörnbor är nog lite mer veklingar och känsliga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

orustare=vikingar så du kan likagärna äta arsenik utan att d händer nåt. tjörnbor är nog lite mer veklingar och känsliga.

Kanske [sad] Eller så är det för att du precis har börjat?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Eller så är det för att du precis har börjat?

men såhär va d,började,fick mens i 7 dar exakt,väntade 21 dar,fick mens 7 dar först och sen dryga den nåra dar till,mensfri en vecka och nu vill allt helt plötsligt dra igång igen,jag gillade dom 21 underbara dagarna.[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

jag gillade dom 21 underbara dagarna.[sad]

Jag har för mig att det krånglade lite för mig i början, osv [blush]


   
SvaraCitera
Ssarah

Hade Cerazette förut, tog verkligen inte samma tid. Hade ingen mens alls.

Alla reagerar olika på p-piller, minipiller och dylikt. Vissa har mens hela tiden, andra då och då, regelbundet eller inte alls. Fast det visste du antagligen redan [y]


   
SvaraCitera

Tözen:

Nå, hur känsliga är ni för sånt? Tar ni era minipiller på exakt samma klockslag och får därefter inte mellanblödningar?

Tog också cerazette innan.. Jag tog ibland på samma tidpunkt och ibland gick d flera timmar men hade blödningar oavsett vad jag gjorde.. Efter 5 veckor med bara blödningar har jag nu slutat för två dagar sen, blöder fortf [mad] och undrar när d kommer försvinna..

Men kan du inte ta något annat preventivmedel? Jag ansåg att ett preventivmedel som ger så mkt obehag är det inte ens värt d för att kunna ha sex.. Fick även akne vilket inte är så trevligt! Det enda cerazette gör är att man inte kan ha sex överhuvudtaget, man kan ju ha d när man har småblödningar men d känns inte fräscht o luktar lite mer gör d osså.. usch nääää


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lily89:

Men kan du inte ta något annat preventivmedel? Jag ansåg att ett preventivmedel som ger så mkt obehag är det inte ens värt d för att kunna ha sex..

Använder det inte främst som preventivmedel, men fick sluta med neovletta efter 2,5 år. Med cerazette har jag blödit "normalt" och inte mördande så jag får ta receptbelagda tabletter i mängder som inte hjälper ändå, så såsett så ligger cerazette bra till för på det planet är det helt underbart. Bara drygt med mellanblödningar, särskillt när d blir sex då.

Lily89:

har jag nu slutat för två dagar sen, blöder fortf

lär sluta om 2-dar till.


   
SvaraCitera

Började med cerazette för snart en månad sedan. Har inte haft några blödningar överhuvudtaget trots att jag inte alltid tar dem på samma tid. Jag har sagt till mig själv att jag ska ta pillret mellan 18 och 21 och brukar kunna hålla mig till det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uppenbar:

Började med cerazette för snart en månad sedan. Har inte haft några blödningar överhuvudtaget

jag hade inte heller d mellan d första, där va d perfekt och punktligt med exakt 21 dagar imellan och enligt boken.Sen började d bli stört. [shake]

uppenbar:

pillret mellan 18 och 21 och brukar kunna hålla mig till det.

jag hade den diffen oxå på morronen då jag alltid tog neovletta i 2,5 år på morronen så, men går inte upp ens i närheten av samtidigt varje dag så jag ska kolla vad som händer om jag tar den prick på kvällen. >_< drygt att bryta en 2,5 årig vana även d bara är ett piller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera