Aviseringar
Rensa alla

Cerazette-piller gravid?


Ämnesstartare

Hej!
Tjej på 15år här. Började min första omgång med cerazettes minipiller för 4 dagar sen. Min barnmorska sa att man skulle vänta 7 dagar med oskyddat sex innan man har fullt skydd mot graviditet. Grejen är att jag och min kille hade oskyddat idag, så jag undrar om jag kan bli gravid nu? Borde jag vara orolig?

Undrar oxå om det är någon annan här som tar/har tagit cerazette pillrena som har fått biverkningar/blivit gravid även om ni tar pillrena i tid?

Tacksam för svar 🙂


   
Citera

det finns väl en risk, ja
testa dig om du är orolig


   
SvaraCitera
time
 time

Kokospricken:

Undrar oxå om det är någon annan här som tar/har tagit cerazette pillrena som har fått biverkningar

Äter cerazette och tycker inte att jag får några biverkningar. I början hade jag mens väldigt ofta, men efter "startperioden" (som kan vara allt från några veckor till 3 månader) slapp jag den helt. Nu får jag bara mens om jag glömmer bort att ta dem väldigt regelbundet.

Testa dig om du är orolig och försök att inte köra oskyddat om du inte vill bli gravid. Olyckor händer.


   
SvaraCitera

inga preventivmedel är hundra procent.


   
SvaraCitera

Kokospricken:

skulle vänta 7 dagar med oskyddat sex innan man har fullt skydd mot graviditet. Grejen är att jag och min kille hade oskyddat idag, så jag undrar om jag kan bli gravid nu? Borde jag vara orolig?

MEN HERRE TÄNK EFTER FÖRE FÖR I HELVETE


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

MEN HERRE TÄNK EFTER FÖRE FÖR I HELVETE

Well, jag är inte så smart...men jag får väl ta det som det kommer. Tror dock att min kille blir mer ledsen och arg än jag. Med tanke på att han hatar barn, är 20 och arbetslös T-T


   
SvaraCitera

Kokospricken:

Well, jag är inte så smart...

Det är inte direkt som att det är så himla svårt att göra en abort om fostret är en månad. Det jobbiga är väl att man intalat sig att det är så hemskt, men i det stadiet har väl inte ens fostret ett hjärta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Det är inte direkt som att det är så himla svårt att göra en abort

Vill inte göra abort. Vet att min mamma gick igenom en abort en gång innan hon och min pappa bestämde sig för att skaffa mig. Hon sa att det är det värsta och hemskaste hon gjort. Därför vill inte jag göra det.


   
SvaraCitera

Kokospricken:

Hon sa att det är det värsta och hemskaste hon gjort. Därför vill inte jag göra det.

Så må det vara, men hon ångrar nog inte beslutet.
Du måste anpassa efter din situation.


   
SvaraCitera

Kokospricken:

Hon sa att det är det värsta och hemskaste hon gjort. Därför vill inte jag göra det.

Det blir vad man gör det till, fostret kan knappast lida av det.


   
SvaraCitera
time
 time

Kokospricken:

Hon sa att det är det värsta och hemskaste hon gjort. Därför vill inte jag göra det.

Jaha, men då kanske du ska börja följa anvisningarna UM ger dig istället för att tänka med hormonerna. Annars kommer du ju helt enkelt bli förälder och om du inte vill det är det rätt dumt, då vore det så mycket barmhärtigare att göra abort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gjort är gjort även om de va jävligt puckat gjort, men gå till UM om nån vecka om du känner dig orolig, risken att du blivit gravid är väldigt liten.


   
SvaraCitera

Kokospricken:

Vill inte göra abort. Vet att min mamma gick igenom en abort en gång innan hon och min pappa bestämde sig för att skaffa mig. Hon sa att det är det värsta och hemskaste hon gjort. Därför vill inte jag göra det.

Så därför ska du ev försöka ta hand om en unge trots att du är ett barn själv och varken du eller din kille har någon inkomst? För att försöka lindra din morsas dåliga samvete? Way to go [y]


   
SvaraCitera