Aviseringar
Rensa alla

Cheerleading, kan jag börja??


Ämnesstartare

Har jätte länge velat börja i cheerleading.
Det finns en förening som jag skulle kunna börja i. Men problemet är att det inte finns några nybörjar grupper. [sad]
Och jag är nybörjare. Kan typ inget som har med gymnastik att göra.
Tror ni att jag borde anmäla mig? Jag menar det står ju inget att man måste kunna allt för att börja.

Kan ni också ge förslag hur jag kan bli en cheerleader.

Thanks


   
Citera

du kan ju alltid prova[wink]


   
SvaraCitera

Kan ju ringa och fråga eller så. Måste ju finnas ett nummer till en tränare eller så. Tror inte heller någon idrottsklubb oavsett idrott skulle rata någon. Man vill ju ha så många medlemmar som möjligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker du ska prova! Att komma in i ett cheerlag som redan har kört ett tag är inte särskilt svårt, kan ju vara bra om du har en hyfsat grundstyrka/kondition men tror inte det är nåt måste att kunna gymnastik, beroende på vilken nivå laget är på såklart. Finns det fortsättningslag i föreningen? I fortsättningslagen är det inte vanligt att alla kör den svårare gymnastiken som flickis, utan det kanske räcker med kullerbytta! Så kör på, vad har du att förlora? [wink]

Vad är det för förening förresten? Vilken stad? Är det i t.ex. Stockholm kan du ju kolla i andra föreningar om det finns nybörjarlag! 🙂

(Har själv tränat cheerleading, kom direkt in i ett avanceratlag eftersom jag kunde just gymnastik, men det andra hade jag ingen aning om hur man gjorde men det funkade ändå! [smile] )


   
SvaraCitera

lite sen med att svara kanske men jag tycker du ska maila eller ringa föreningen och fråga om de kanske ha någon plats för dig i kanske ett träningslag? (: Jag själv började i träningslag förra året och idag går jag i tävlingslag på avancerad nivå och tränar en massa volter jag bara kunnat drömma om för ett år sen [bigsmile]