Aviseringar
Rensa alla

Cheerleading, kan jag börja??


Ämnesstartare

Har jätte länge velat börja i cheerleading.
Det finns en förening som jag skulle kunna börja i. Men problemet är att det inte finns några nybörjar grupper. [sad]
Och jag är nybörjare. Kan typ inget som har med gymnastik att göra.
Tror ni att jag borde anmäla mig? Jag menar det står ju inget att man måste kunna allt för att börja.

Kan ni också ge förslag hur jag kan bli en cheerleader.

Thanks


   
Citera

du kan ju alltid prova[wink]


   
SvaraCitera

Kan ju ringa och fråga eller så. Måste ju finnas ett nummer till en tränare eller så. Tror inte heller någon idrottsklubb oavsett idrott skulle rata någon. Man vill ju ha så många medlemmar som möjligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker du ska prova! Att komma in i ett cheerlag som redan har kört ett tag är inte särskilt svårt, kan ju vara bra om du har en hyfsat grundstyrka/kondition men tror inte det är nåt måste att kunna gymnastik, beroende på vilken nivå laget är på såklart. Finns det fortsättningslag i föreningen? I fortsättningslagen är det inte vanligt att alla kör den svårare gymnastiken som flickis, utan det kanske räcker med kullerbytta! Så kör på, vad har du att förlora? [wink]

Vad är det för förening förresten? Vilken stad? Är det i t.ex. Stockholm kan du ju kolla i andra föreningar om det finns nybörjarlag! 🙂

(Har själv tränat cheerleading, kom direkt in i ett avanceratlag eftersom jag kunde just gymnastik, men det andra hade jag ingen aning om hur man gjorde men det funkade ändå! [smile] )


   
SvaraCitera

lite sen med att svara kanske men jag tycker du ska maila eller ringa föreningen och fråga om de kanske ha någon plats för dig i kanske ett träningslag? (: Jag själv började i träningslag förra året och idag går jag i tävlingslag på avancerad nivå och tränar en massa volter jag bara kunnat drömma om för ett år sen [bigsmile]

Cheerleading är grymt kul, det är en sport jag inte kan leva utan längre. Det är det enda som kretsar kring mitt huvud och jag bor princip i hallen! haha
Vart bor du förresten? Om du bor i stockholm har du en massa duktiga och framgångsrika föreningar att välja bland.
Om du inte redan kommit in i något lag kan jag ge dig tipset att ALLTID öva, jag övar hela tiden även utanför träningarna, att bara öva på att vara skarp med armarna framför en spegel, eller hjula några gånger på gräsmattan, kan ge otrolig skillnad i slutändan[smile]

lycka till! svara gärna om du kommit in i något lag och vilken förening är nyfiken [y]

mickys:

Har jätte länge velat börja i cheerleading. Det finns en förening som jag skulle kunna börja i. Men problemet är att det inte finns några nybörjar grupper. Och jag är nybörjare. Kan typ inget som har med gymnastik att göra. Tror ni att jag borde anmäla mig? Jag menar det står ju inget att man måste kunna allt för att börja.Kan ni också ge förslag hur jag kan bli en cheerleader.Thanks

mickys:

Har jätte länge velat börja i cheerleading. Det finns en förening som jag skulle kunna börja i. Men problemet är att det inte finns några nybörjar grupper. Och jag är nybörjare. Kan typ inget som har med gymnastik att göra. Tror ni att jag borde anmäla mig? Jag menar det står ju inget att man måste kunna allt för att börja.Kan ni också ge förslag hur jag kan bli en cheerleader.Thanks


   
SvaraCitera
Kokoo

Ring till föreningen om fråga vad dom tycker. Du kanske kan få vara med en lektion och prova på, och se vad du tycker.
Det är säkert svårt i början, men om du bara kämpar på så tror jag du kommer lära dig ganska snabbt.

Lycka till! 😀


   
SvaraCitera