Aviseringar
Rensa alla

Cheerleading nybörjare


Ämnesstartare

Hej jag tänkte fråga de som går på cheerleading eller har gått om lite hjälp. Jag sks börja på cheerleading till hösten tycker det ska bli hur kul som helst eftersom gymnastik och dans verkligen är min grej, men jag har hört en massa saker som inte alls låter så kul, min kompis som gått på cheerleading säger att de trycker ner en i spagat och räknar till hundra och om man klagar börjar de om? :S sedan vet jag att det är högt tempo i cheerleading är det så för nybörjar lagen också eller börjar de långsammare? jag har ibland lite svårt att hänga med i snabba danser jag måste öva länge och mycket för att få in en koegrafi perfekt och utan till, medans det ser ut som att alla cheerleaders lär sig alla danser utan till på typ en vecka? och så har jag hört dåligt ryckte om stockholm nacka laget twister
är dom dåliga??

men jag är lite nervös jag vet verkligen inte hur det här kommer vara har aldrig gått på cheerleading har bara dansat hela mitt liv. Så ni erfarna eller ni som gått i nybörjar lag ett tag hur är det? och ska man köpa cheerleading skor direkt eller kan man använda någon annan sorts skor? väldigt tacksam för svar! [y]
jag är 13 föresten


   
Citera

Det är ej så coolt som i amerikanska filmer.

Just sayin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om du inte gillar det är det bara att sluta. sålänge du inte skriver ett kontrakt på att du ska träna där ett år. Men det är inte så sannolikt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

om du inte gillar det är det bara att sluta. sålänge du inte skriver ett kontrakt på att du ska träna där ett år. Men det är inte så sannolikt!

fast man brukar ju ofta betala för kurserna, och går på väldigt få studior/saler att få tillbaka pengarna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag går på det, klart de inte trycker ner en i spagat, nybörjare brukar överdriva lite haha, däremot nu när man går i elitlag kan de stretcha topparna lite.. brutalt.. om de inte sköter sin stretching, för de ska kunna dra det i bygget. Men om du är bas som de flesta är är det inte så jätteviktigt att du är vig förens du ska hoppa a-hopp (elithopp) och eftersom att man har gått ungefär 4 år då så brukar man vara tillräckligt vig då (alla lag stretchar efter träningarna).
Börja det är askul, och det är viss som i de amerikanska filmerna, utom att alla inte bråkar och man kan börja på det utan att se ut som nån jävla bimbo.. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och just det, om du ska börja i stockholm, försök komma med i dynamites de är bäst där enligt mig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dom lär ju kunna erbjuda dig att prova på innan du bestämmer dig för att börja på allvar. Är ju bara ringa till den som leder spektaklet å säga du är intresserad och skulle vilja vara med på något pass å se hur det går till innan du bestämmer dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

goullig:

Och just det, om du ska börja i stockholm, försök komma med i dynamites de är bäst där enligt mig!

aa jag har hört att stockholm laget dynamites är väldigt bra och ville gärna börja i det laget men det är tyvär för långt ifrån mig power är också väldigt bra har jag hört men det blir twister laget som en början för den ligger närmast


   
SvaraCitera
zIGGE

GOOOOO HELLCATS!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zIGGE:

GOOOOO HELLCATS!!!!

HEacK YEH


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fan vad jag hatar cheerleading filmer ><'


   
SvaraCitera