Aviseringar
Rensa alla

Chickis dag


Ämnesstartare

Var till IKEA idag, det urartade till en kul och lite spännande upplevelse!

När jag handlat klart så var det 30 min kvar innan bussen hem gick. Bestämde mig för att gå till biltema några 100 meter längre bort. På vägen började det blåsa något så enormt! Gick inte att gå utan att vingla runt som en riktigt rutinerad a-lagare som precis fått sig ett järn.

När jag väl lyckats komma fram till biltema och handlat klart så hade vinden tilltagit ännu mer! Det hade även börjat duggregna lite. 2 små nätta tanter gick framför mig mot ikea igen. Helt plötsligt kommer det en vindpust och båda tanterna far baklänges å ligger å sprattlar som två sköldpaddor mitt på gatan.

Bestämde mig för att vara snäll och gick fram till damerna och ställde dem upp igen. Vid nästa vindpust så faller ena tanten igen fast jag lyckas fånga henne innan hon tar mark. Jag ställer in tanterna innan för biltemas dörrar, och föreslår att dem ringer en taxi istället.

Jag påbörjar promenaden ytterligare en gång mot busskuren och de ca 3-400 metrarna känns som en mil. Vinden blåser så starkt att det nästan inte går att stå emot den. Regnet tilltar och utvecklas till fullt ösregn blandat med hagel. Min ikeapåse av typen papperskasse fylls med vatten och börjar vittra sönder.

Väl framme vid busskuren är påsen ingen påse längre, den är snarare ett slags slajm som sluter sig kring varorna. Busskuren var givetvis smockfull med folk men jag lyckas klämma in mig mellan två tanter som står i ena hörnet mitt i en vattenpöl. Dem står och skrattar åt mig och min söndervittrade påse.

Väl när bussen kommer blir det strålande solsken [cute]

//Chickis


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

rätt åt dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

helutuhle:

rätt åt dig

Va ju snäll idag [chocked]


   
SvaraCitera

ChickiBull:

Helt plötsligt kommer det en vindpust och båda tanterna far baklänges å ligger å sprattlar som två sköldpaddor mitt på gatan.

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

her r d solksk1!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[love]

klarade sig varorna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

klarade sig varorna

Allt från ikea va ju inplastat så det klara sig, fast köpte 3 kollegieblock på biltema, bara att slänga [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hehe[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kämpig dag för o åka till IKEA[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[bigsmile]

Ibland har man riktigt tur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paranormal_Cannabis:

kämpig dag för o åka till IKEA[cute]

Hehe, det va fullt solsken å sketavarmt när jag åkte och nu när jag är hemma. Gud ville väl jävlas lite bara [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

her r d solksk1!

här me riktigt gött,blåser dock lite men solen skiner de e de viktigaste[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChickiBull:

Hehe, det va fullt solsken å sketavarmt när jag åkte och nu när jag är hemma. Gud ville väl jävlas lite bara [y]

aa verkar som att någon eller något helt klart ville göra livet surt för dig[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChickiBull:

Allt från ikea va ju inplastat så det klara sig, fast köpte 3 kollegieblock på biltema, bara att slänga [n]

ah vad bra [cute] lärdom: köp plastkassar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

ah vad bra [cute] lärdom: köp plastkassar

Dom har ju inte det på IKEA [sad] Dom har ju bara sånna där kassar man har tvätten i och papperskassar [sad]


   
SvaraCitera