Aviseringar
Rensa alla

Chiptune-punk, kritik?


Ämnesstartare

Hej,
Jag har utforskat den något outforskade genren "chiptune-punk". Detta blev resultatet, och jag behöver lite kritik. Är det hemskt, bra, eller något mittemellan med potential?
http://lifeinstatic.bandcamp.com/track/fps

Jag skulle också uppskatta om ni lyssnade på hela låten innan ni bedömer den 🙂
Det blir allt lite knas ibland när man lyssnar på de första tio sekunderna av låten, hoppar in och lyssnar tio sekunder i mitten, och sedan bedömer allt. Jag lovar er, låten är inte så lång :3

Om ni ogillar låten, säg gärna vilka delar ni ogillade, och om det fanns delar som ni kanske gillade lite grann. Ibland kan det vara svårt att motivera varför man ogillar något, men försök gärna!

Sist men inte minst så skulle jag vara intresserad av att veta om ni lyssnar på liknande musik, eller om eran musiksmak är på helt andra vägar.

Jag vet att jag kanske låter lite tjatig, men jag älskar att höra vad folk tycker, och ett svar på en mening (som man oftast får via internet) gör det svårt för mig att utvecklas. 

Tack! :3


   
Citera
Ämnesetiketter

kan vara tydligare dynamik i låten

musiken är mkt bättre än sången och texten


   
SvaraCitera

är fett impad faktiskt! påminner lite som en röjigare variant av advance base/casiotone for the painfully alone och han är typ i min topp. 10 favoritartister.

är det du som gjort omslaget också?

keep up the good work!


   
SvaraCitera

vad använder du för utrustning?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SPERMA666:
är fett impad faktiskt! påminner lite som en röjigare variant av advance base/casiotone for the painfully alone och han är typ i min topp. 10 favoritartister.

är det du som gjort omslaget också?

keep up the good work!

Japp! Omslaget är printscreenat från en animation jag jobbar på :3
Animationen är dock inte färdig, och kommer nog inte vara det på några månader, men det är kul att jag redan kan använda lite av artworken från den 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SPERMA666:
vad använder du för utrustning?

Jag använder FL, och omslaget är gjort i Flash samt Photoshop. Viktiga plug-ins i FL jag använt är Kontakt 5 & Guitar rig 5. Shreddage 2 är också viktigt (till Kontakt 5). 


   
SvaraCitera

Bra jobbat! Fortsätter du bara göra låtar kan du bli något stort! 🙂


   
SvaraCitera

LifeInStatic:

Jag använder FL, och omslaget är gjort i Flash samt Photoshop. Viktiga plug-ins i FL jag använt är Kontakt 5 & Guitar rig 5. Shreddage 2 är också viktigt (till Kontakt 5). 

coolt! ritar du ut noterna bara eller använder du en  midi-klaviatur? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SPERMA666: midi-klaviatur

Jag bara pluttar ut noterna där jag tycker de ska vara i FL 🙂

stoppljus:
Bra jobbat! Fortsätter du bara göra låtar kan du bli något stort! 🙂

Tackar 😀


   
SvaraCitera
Warmth

Jag gillar't! Jag lyssnar lite på Crystal Castles, men det är väl det mest relevanta x3


   
SvaraCitera

Tankarna kommer tilll Bondage Fairies när jag lyssnar på detta HjärtaGlad


   
SvaraCitera
seasaw

bra ju! men chiptune vad ska det ens jag vet inte ens

jag är så dålig på musikgenrer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

seasaw:
bra ju! men chiptune vad ska det ens jag vet inte ens

jag är så dålig på musikgenrer

Chiptune är helt enkelt det som den sortens musik som fanns i de riktigt gamla spelen. T.ex:

Så om du spelat Duck Hunt, eller haft en gammal Gameboy med Pokémon, eller något annat gött spel så har du säkert lyssnat mycket på chiptune utan att ha tänkt på det 🙂

Istechetvåpunktnoll:
Tankarna kommer tilll Bondage Fairies när jag lyssnar på detta HjärtaGlad

Mycket inspiration från både Bondage Fairies och andra liknande band, såsom Fucking Werewolf Asso och You only love her coz she's dead 🙂


   
SvaraCitera