Aviseringar
Rensa alla

Choklad


Ämnesstartare

Är det nån som vet hur man gör sina egna chokladkakor?
Typ som marabou choklad?
Jag vill göra sockerfri choklad utan att behövabetala en massa pengar, då färdig sockerfri choklad är dyr.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Ehm... Lite jobb med många försök borde det gå... Har aldrig prövat att göra sockerfri och har svårt att se om det vore något att ha... [tard]

Har du diabetes eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet inte. googla på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Har du diabetes eller?

Ja [sad] man kan ju äta socker*
men jag föredrar inte det

m33lis:

Vet inte. googla på det.

omg no way i so didnt do that before?!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sockerfri choklad är ju som sockerkaka utan socker


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

sockerfri choklad är ju som sockerkaka utan socker

mhm tack för hjälpen [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

knuttetiin:

mhm tack för hjälpen

men allvarligt det måste ju finnas om man googlar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

men allvarligt det måste ju finnas om man googlar

nej, inte vad jag kan hitta i a f


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

knuttetiin:

nej, inte vad jag kan hitta i a f

google säger det innehåller : Kakaomassa, mjölkpulver, kakaosmör, maltitol, lecitin, vanilj. fast inte hur mycket av varje s är ju bara att testa dig fram[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

google säger det innehåller : Kakaomassa, mjölkpulver, kakaosmör, maltitol, lecitin, vanilj. fast inte hur mycket av varje s är ju bara att testa dig fram[y]

Jag vet vad det innhåller, men när ska jag blanda vad medvadoch ska det in i ugnen? i så fall hur länge, vart får man förresten tag på maltitol, kan man inte bara ta canderell.

[tired] pallar inte betala 10 kr per 45/25 g med choklad. Löjligt, medans min kille kan komma undan med 5 kr chokladbit!!!!!!!!!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

knuttetiin:

Ja [sad] man kan ju äta socker*
men jag föredrar inte det

I längden sparar du nog på att göra det själv, men det spar nog mycket tid genom att bara nöja dig med den sockerfria på marknaden eller äta väldigt lite av den vanliga... [sad]


   
SvaraCitera

Man smälter det i micron, formar det som man vill ha det, och lägger in det i kylen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Man smälter det i micron, formar det som man vill ha det, och lägger in det i kylen

smälter vadå? Den färdiggjorde chokladen som jag inte vill köpa... jaha... smart. [y][no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

I längden sparar du nog på att göra det själv, men det spar nog mycket tid genom att bara nöja dig med den sockerfria på marknaden eller äta väldigt lite av den vanliga... [sad]

mycket möjligt. sorgligt.


   
SvaraCitera

Blanda alla ingredienser, låt den stelna i frysen.


   
SvaraCitera