Aviseringar
Rensa alla

cilest 28 - p-pillermensen när


Ämnesstartare

Hej, äter Cilest 28. Det är första månaden jag äter dom, har förut ätit Neovletta.

Ni som äter dessa, hur många dagar efter att ni tagit sista hormonpillret på en karta har ni fått eran p-piller mens, om ni fått den alls?

Blev nyfiken då jag är van Neovletta som jag åt i ett halvår innan jag bytte, då kom det efter ca. 2-3 dagar och jag hade knappt någon mens alls.


   
Citera
Ämnesstartare

Brukar få efter 4-5 dagar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sedan så är ju allt det där tramset individuellt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej. Jo, det vet jag. Får väl vänta och se!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

miqa:

Okej. Jo, det vet jag. Får väl vänta och se!

varför bytte du till cilest om man får fråga? och blev din kropp knasig av bytet? Äter nevoletta o funderar på att byta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

varför

humörsvängningarna jag fick var jobbiga, kunde gå från glad till arg på 1 sekund helt undan anledning osv. Nej, det tycker jag inte. Fått ganska ömma bröst nu, men det är väl bara nån biverkning.
Varför funderar du på att byta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

varför bytte du till cilest om man får fråga? och blev din kropp knasig av bytet? Äter nevoletta o funderar på att byta

Har också provat Neovletta men det var väldigt väääldigt kort. Kände mig på en så kort tid väldigt förändrar och obalnserad, inte bra helt enkelt. Cilest 28 känns mycket bättre för mig[cute]


   
SvaraCitera

åt cilest
fick fucked up humörsvängningar höhöhöhö
Dold text: nä ok, hade kanske ej så mkt svängningar, ville dö mest hela tiden


   
SvaraCitera

sen så är ju det där som sagt individuellt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

åt cilest
fick fucked up humörsvängningar

samma här
var helt insane i huvudet i av dom


   
SvaraCitera

malber:

samma här
var helt insane i huvudet i av dom

hur illa var det för dig?
jag ville i princip ta livet av mig, slutade efter 2 veckor, har aldrig ätit sådana märkliga piller igen efter det[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

hur illa var det för dig?
jag ville i princip ta livet av mig, slutade efter 2 veckor, har aldrig ätit sådana märkliga piller igen efter det[shake]

Blev sjukt ledsen, ville också ta mitt liv typ. Käkade dem i tre månader och bölade för det minsta lilla. Gick över till Yasmin p-piller istället, fungerade så mycket bättre för mig. Nu använder jag ingenting och mår ännu bättre. Har även haft p-stav, insåg på senare tid att skitstaven gjorde mig deprimerad i tre år.


   
SvaraCitera

malber:

Blev sjukt ledsen, ville också ta mitt liv typ. Käkade dem i tre månader och bölade för det minsta lilla.

usch :/ Förstod du inte att det var pillren förrän efter 3 månader?

Jag klarade bara äta pillren en vecka innan jag blev depp, åt dem ytterligare en vecka och blev bara värre och värre. Förlorade matlusten så fort jag började med dem.

malber:

Har även haft p-stav, insåg på senare tid att skitstaven gjorde mig deprimerad i tre år.

Det är så sjukt obehagligt att man kan få en väldans massa åkommor, varav en del förändrar ens psykiska mående, humör etc. Att tillföra hormoner är läskigt, hoppas att jag för alltid slipper sådan skit igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Själv slutade jag med p-piller för typ en månad sen, och mår mycket bättre redan på alla sätt och vis!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

usch :/ Förstod du inte att det var pillren förrän efter 3 månader?

Jo, men hoppades hela tiden att det skulle gå över. Tänkte att jag skulle ge kroppen tid att vänja sig. Men till slut fick jag nog.

Blivande_japan:

Att tillföra hormoner är läskigt, hoppas att jag för alltid slipper sådan skit igen.

Använder du något annat preventivmedel än kondom nu?

hisou:

Själv slutade jag med p-piller för typ en månad sen, och mår mycket bättre redan på alla sätt och vis!

Jag slutade för snart tre månader sen, och mår också mycket bättre! När jag väl är ledsen nu så är jag inte så pass ledsen som jag blev förut.


   
SvaraCitera