Aviseringar
Rensa alla

Cipralex lr tabletter ö.h.t


Ämnesstartare

Nu ska jag vara sådär jättejobbig och fråga om någon äter dessa eller liknande tabletter för hjärnan ö.h.t. Sedan så kommer de flesta svara att det är olika för alla. Om du gör det första påståendet jag skrev, skriv gärna något här eller skicka pm. [blush] Alla är normala i min omgivning eller tabletthatare så har ingen att prata med/fråga grejer. [blush]

Mvh A


   
Citera
Ämnesstartare

ö.h.t = överhuvudtaget


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angeleyes:

ö.h.t = överhuvudtaget

oj..

Cipralex var de førsta sockerpillren jag testade. Fick inte ens placebo, om det sæger dig något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

oj..

Cipralex var de førsta sockerpillren jag testade. Fick inte ens placebo, om det sæger dig något.

vadå sockerpillren?? de e väl som alla andra man äter varje dag? eller är de mes-tabletter som atarax?

vilka tabletter funka för dig då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Cipralex är det enda antidepressiva medlet med en unik dubbel serotonineffekt."

och vad innebär detta/skillnad?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angeleyes:

vadå sockerpillren?? de e väl som alla andra man äter varje dag? eller är de mes-tabletter som atarax?

ja de va kassa men tog iofs rætt låg msdos

Angeleyes:

vilka tabletter funka för dig då?

Inga, fast Zoloft gav åtminstone biverkningar (alltid något). [crazy] Testa dig fram: "det ær olika før alla" etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

ja de va kassa men tog iofs rætt låg msdos

Vet inte om den dosen jag ska ta e hög lr låg

Schism:

Inga, fast Zoloft gav åtminstone biverkningar (alltid något). [crazy]

nähe, jobbigt att inget funka på dig [shake] hoppas denna funkar på mig orkar ej byta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack för svar btw


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

msdos

[love] Datornördhumor:ade du med flit eller stava du fel? [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Floppsen:

Datornördhumor:ade du med flit eller stava du fel?

Kul att du notera't. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu är det inte SSRI som jag äter utan NaSSa tror jag det heter.

Det är mirtazapin som jag tar. Har den mot ångest/social fobi, funkar hyfsat mot det men jag har gått upp nästan 30 kg sen jag började använda den/det.

Biverkningarna som jag känner av från den är främst viktuppgången men den bekommer inte mig så mycket med tanke på att jag vägde 48 kg när jag började använda det.

Sen är det RLS kort efter intag med, som varar i ungefär 2-3 timmar samtidigt som jag blir helt borta pga det är relativt starkt sederande vid 30 mg pga anithistaminisk egenskap. Mina allergi symptom förbättrades samtidigt som jag började använda mirtazapin med så det blev väl ett plus i kanten för den av det också.

Just när jag började använda den så blev jag även vad man skulle kunna likna vid apatisk men det gick över efter 2 veckor. Fick även några lokala ödem, min fot var typ dubbelt så stor. Blir rejält snurrig i huvudet av det också strax efter intag.

Har även noterat att det kan orsaka milda hallucinationer på syn och hörsel, sen något som på engelska kallas "mental imagery", vet inte hur man riktigt ska förklara det så du för leta upp mer information om det själv om du vill veta vad det betyder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exiled:

men jag har gått upp nästan 30 kg sen jag började använda den/det.

Jag har aldrig fattat det där, varför går man upp av sånna tabletter? Blir du mer hungrig eller gör tabletterna en tjockare?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exiled:

orsaka milda hallucinationer på syn och hörsel

Läskigt. [chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Käkar effexor fortfarande, den lägsta dosen dock. Vet inte hur mycket jag behöver den fortfarande då jag utvecklats ganska så mycket med min panikångestproblematik, men då den inte påverkar levern så fortsätter jag med den i rädsla för vad som kan hända med mitt mående om jag slutar. Är numera väldigt glad att jag ibland tom kan bli lite trött efter några timmar av en 10mg atarax. Kunde innan äta en hel ask 25mg på en dag utan att känna någonting ÖVHT.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angeleyes:

Blir du mer hungrig eller gör tabletterna en tjockare?

Antar att det för min del hade att göra med att jag inte kunde äta ordentligt pga ångesten gjorde så jag spydde. När ångesten inte orsakade kräkningar så kunde jag äta ordentligt och således gick jag upp i vikt.

Sen är det ju det att man får dålig appetit av ångest/depression med så när den "lyfts" så blir man mer matglad med. Det är min teori.

Angeleyes:

Jag har aldrig fattat det där, varför går man upp av sånna tabletter?

Du får ursäkta mig men jag kommer dra en quote från wikipedia angående det, hoppas du förstår engelska någorlunda bra.

:

In contrast to mirtazapine, the SSRIs, SNRIs, TCAs, and MAOIs all increase the general activity of the 5-HT2A, 5-HT2C, and 5-HT3 receptors, leading to a host of negative changes and side effects, the most prominent of which include anorexia, insomnia, sexual dysfunction (impaired libido and anorgasmia), nausea, and diarrhea, among others.

Mirtazapin orsakar inte ökad aktivitet på dom receptorerna medan SSRI, SNRI och såna tabletter gör det.

Har dock hört att det ska vara ett helvete att sluta med mirtazapin, är lite oroad över det faktiskt.


   
SvaraCitera