Aviseringar
Rensa alla

Cirkeln, någon som sett än?


Ämnesstartare

Hej hopp! Jag undrar om någon har sett filmen Cirkeln än? Isåfall, är filmen lika bra som böckerna? (Oftast så är det ju inte så, jag vet.) Denna alltså:  http://www.sf.se/filmer/Cirkeln/

cirkeln.jpg

Men den verkar ju jäkligt bra och jag älskar svenska filmer, trots att de flesta svenska filmer är rätt fåniga. 

Vilken är den bästa svenska filmen enligt dig? Min är Fucking Åmål 🙂 

Puss på er gurkor!


   
Citera

bästa svenska är nog tillsammans, fucking åmål är också nice.

har funderat lite på att se cirkeln trots att den är svensk och att jag inte har läst boken, gillar the craft som verkar vara den enda andra inom genren tonårshäxor som inte är på megatramsig sabrina-nivå utan bara charmigt töntig. 


   
SvaraCitera

Nisse Poppe Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ply:
bästa svenska är nog tillsammans, fucking åmål är också nice.

har funderat lite på att se cirkeln trots att den är svensk och att jag inte har läst boken, gillar the craft som verkar vara den enda andra inom genren tonårshäxor som inte är på megatramsig sabrina-nivå utan bara charmigt töntig. 

Men åh självklart Tillsammans också! Så himla bra! 

Håller med helt i övrigt. 


   
SvaraCitera

Har sett cirkeln, har inte läst böckerna. Jag tyckte filmen var lite.. fjantig 
Svenska bästa film, eh första tanken är kopps, men gillar smala sussie och fucking åmål också


   
SvaraCitera
leiz
 leiz

Tjenare kungen är favvo. Har ej sett cirkeln men läst böckerna.


   
SvaraCitera
frukt

chips reklam har


   
SvaraCitera

ngn johan falk-rulle med kinnaman 


   
SvaraCitera

Cirkeln! Helt klart den bästa svenska filmen just nu! 


   
SvaraCitera

Såg den i helgen. Har inte läst böckerna men tyckte filmen var skitsnygg. Lite styltig dialog men överlag himla schysst imo. Skitbra uppbyggda miljöer, produktion som inte känns billig (någon sade att budgeten låg på typ 40 milj snarare än de sedvanliga 15 milj i svensk film). Tyckte den var sevärd. 


   
SvaraCitera

Kan inte beskriva hur besviken jag blev när jag såg att det var en svensk film


   
SvaraCitera

Edinburgh:
Såg den i helgen. Har inte läst böckerna men tyckte filmen var skitsnygg. Lite styltig dialog men överlag himla schysst imo. Skitbra uppbyggda miljöer, produktion som inte känns billig (någon sade att budgeten låg på typ 40 milj snarare än de sedvanliga 15 milj i svensk film). Tyckte den var sevärd. 

Men jäklar! 40 miljoner är ju svinmycket, jag tyckte den var jättebra också! Såg den häromdagen, skitballa effekter!


   
SvaraCitera

Jag såg den i söndags, grymt bra! Minoo var definitivt min favoritkaraktär, men Anna-Karin var mest deprimerande och jobbig.


   
SvaraCitera

Nej, den är svensk så kan förhand kalla den kass


   
SvaraCitera

Johannas:

Men jäklar! 40 miljoner är ju svinmycket, jag tyckte den var jättebra också! Såg den häromdagen, skitballa effekter!

Edinburgh:
Såg den i helgen. Har inte läst böckerna men tyckte filmen var skitsnygg. Lite styltig dialog men överlag himla schysst imo. Skitbra uppbyggda miljöer, produktion som inte känns billig (någon sade att budgeten låg på typ 40 milj snarare än de sedvanliga 15 milj i svensk film). Tyckte den var sevärd. 

ABBA-Benny betalade 😛


   
SvaraCitera