Aviseringar
Rensa alla

Citat för bröder till en tatuering


Ämnesstartare

Jag har länge funderat på att göra en tatuering för mina bröder. Tänkte på deras namn, både deras nuvarande namn och deras adoptivnamn. men det känns så.. jag vet inte vanligt. Har försökt hitta något fint citat som beskriver kärlek till mina bröder. Hm, någon som har något tips? [bigsmile]


   
Citera

"Mamma säger att jag är svartsjuk på Simon, men det är inte sant. Det är bara helt vanligt hat." Ingrid 8 år

"Om jag är dum får jag gå in på mitt rum och tänka på mina synder. Min synd är att jag slår min tradiga lillebror. Han förtjänar det." Ronnie, 8 år

"Ett syskon är någon som man både älskar och hatar. En väldigt kär skitunge, helt enkelt." Filip, 7 år

"Sometimes being a brother is even better than being a superhero." ~Marc Brown

"He is my most beloved friend and my bitterest rival, my confidant and my betrayer, my sustainer and my dependent, and scariest of all, my equal." ~Gregg Levoy

Tipsar om denna sida: http://www.dafont.com/ för att hitta ett snyggt typsnitt att använda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

"He is my most beloved friend and my bitterest rival, my confidant and my betrayer, my sustainer and my dependent, and scariest of all, my equal." ~Gregg Levoy

oh gillade den lite, även fast isåfall måste jag ändra det till plural då jag har två äldre bröder 🙂


   
SvaraCitera

iMaija:

oh gillade den lite, även fast isåfall måste jag ändra det till plural då jag har två äldre bröder 🙂

Tja, inte nödvändigtvis. Funkar ju i singular också. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Tja, inte nödvändigtvis. Funkar ju i singular också.

that's true! jag vet dock inte om alla delarna stämmer in på mina bröder. då dom är mina bästa vänner, men vi är ALDRIG osams, jag tror aldrig att jag ens bråkat med dom och jag kan lita på dom till 100% hehe


   
SvaraCitera

iMaija:

that's true! jag vet dock inte om alla delarna stämmer in på mina bröder. då dom är mina bästa vänner, men vi är ALDRIG osams, jag tror aldrig att jag ens bråkat med dom och jag kan lita på dom till 100% hehe

Är väl bara "and my betrayer" som möjligen skulle kunna peka mot att man är osams? [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Är väl bara "and my betrayer" som möjligen skulle kunna peka mot att man är osams?

jo fast ah jag vet inte, haha tack för tipset i alla fall 🙂 ska tänka på saken!


   
SvaraCitera

Varför citat?


   
SvaraCitera
smisk

Nachac:

Varför citat?


   
SvaraCitera

Ska de byta efternamn till ert pga var fosterbarn? Eller är det nyadopterade barn?


   
SvaraCitera

Tatuera in familjefotot.

Men vill du verkligen hedra dina bröder, ligg med dom.


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

"Mamma säger att jag är svartsjuk på Simon, men det är inte sant. Det är bara helt vanligt hat." Ingrid 8 år

[love]


   
SvaraCitera

Jag tycker att du ska tatuera in en stor drake över hela ryggen. En såndär kinesiskt du vet.
Den sprutar eld och kastar med sin man.
Dina bröders namn kan framträda ur elden. Typ ascoolt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

näe behöver väl inte vara ett citat , men varför inte?

isola:

Ska de byta efternamn till ert pga var fosterbarn? Eller är det nyadopterade barn?

nej de var adopterade som barn från sri lanka (dom är äldre än mig) och de hade namn som deras riktiga mamma gav dom, men så döpte mina föräldrar om dom till svenska namn när dom kom hit av olika skäl. if that makes sense.

antrax:

Jag tycker att du ska tatuera in en stor drake över hela ryggen. En såndär kinesiskt du vet.
Den sprutar eld och kastar med sin man.
Dina bröders namn kan framträda ur elden. Typ ascoolt.

ville jag tatuera in något stort hade jag nog inte skrivit "citat" i början.. då hade jag sagt att jag ville ha en hel ryggtatuering istället. Men du vet, wanna keep it simple. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Bros before hoes"


   
SvaraCitera