Aviseringar
Rensa alla

Citera den bok du läser just nu!


mynona
Ämnesstartare

Som ovan: ge oss en glimt av den bok du läser genom att citera något ur den - hur mycket bestämmer du själv. Du kan skriva bokens titel, författare etc om du vill, men det är frivilligt. 
Varsågoda! 


   
Citera
Ämnesetiketter

"as to the doctrine of the Circles it may briefly be summed up in a single maxim, 'Attend to your Configuration'. whether political, ecclesiastical, or moral, all their teaching has for its object the improvement of individual and collective Configuration — with special reference of course to the Configuration of the Circles, to which all other objects are subordinated.

it is the merit of the Circles that they have effectually suppressed those ancient heresies which led men to waste energy and sympathy in the vain belief that conduct depends upon will, effort, training, encouragement, praise, or anything else but Configuration."

abbott-flatland.jpg


   
SvaraCitera

"Up to $5 million wanted for crimes against humanity"


   
SvaraCitera

Urea is produced from Amonia in five enzymatic steps


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Hon såg på honom: bryr du dig om mig - är det möjligt att de bryr dig något om mig? Hans blick fastnade i hennes.
- Jag kan aldrig, aldrig i tid och evighet bry mig om någon annan än dig.
Hon hade med ens blivit blek, men en blekhet som  strålade:
- Är det sant? sade hon.
Han var för upprörd för att säga något. Han kände gråten stocka sig i halsen, den gamla gråten, som han inte känt något av på snart tio år. Men de sutto bägge stela och korrekta som två mannekänger och stirrade ut i rummet.
- Det fattades bara, hörde han henne viska - det fattades bara att jag skulle gå genom livet utan att någonsin varit din. Helt stilla strök hon smaragdringen av fingret


   
SvaraCitera

At the end of the corridor the electric light went on, blinding after the darkness. A woman stood, silhouetted by the light, a little ahead of Coroline. 
"Coroline? Darling?" she called.
"Mum!" said Coroline, and she ran forward, eager and relieved.
"Darling," said the woman "Why did you ever run away from me?"
Coroline was close to stop, and she felt the other mother's cold arms enfold her. She stood there, rigid and trembling as the other mother hold her tightly. 
"Where are my parents?" Coroline asked. 
"We're here," said her other mother, in a voice so close to her real mother's that Coroline could scarcely tell them apart. 
"We're here. We're ready to love you and play with you and feed you and make your life interesting". Coraline pulled back, and the other mother let her go, with reluctance. The other father, who had been sitting in a chair in the hallway, stood up and smiled. 

CORALINE - NEIL GAIMAN


   
SvaraCitera

nej, sägmig och kakaka kommer skriva att det är fel översatt.


   
SvaraCitera

Jaså?


   
SvaraCitera

En annan möjlig förklaring till näringslivets passivitet kan vara att även om presskampanjen som det svensk sovjetiska handelsavtalet sakligt sett saknade proportioner och besinning, så var det misstänkliggörande av socialdemokratin och den politiska försvagningen av regeringen som kampanjen innebar något som i andra avseenden sågs som önskvärt.


   
SvaraCitera

Den andra sidan av problemet med att tolka våra -egentliga- motiv utifrån djurobservationer ligger i den teologiska fällan, som redan berörts i diskussionen av -de genetiska motiven-. I vilken utsträckning kan man då tala om reflekterade mål och motiv hos andra organismer? De förekommer i alla fall inte på cellnivå, och många skulle läsa in en absurd antropomorfisering av gener i uttryck som -genernas vilja- och -den egoistiska genen- (som vi snart skall återkomma till).


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Jag önskar att jag hade en vän att anförtro mig åt. En vän, som jag kunde rådgöra med. Men jag har ingen, och om jag hade någon - så finns det i alla fall gränser för de anspråk man kan ställa på sina vänner.


   
SvaraCitera

"Long nails hovering over Allen's harmonium like a tentacle animal. Weathered, milky leather hands that tell more than his face about music and where he's been. Ancient, demonic - almost scary, nonhuman hands"


   
SvaraCitera

"He could only think of his mother and father sitting stiffly and uneasily in the great crowd. When the ceremonies were over he drove them back to the Footes', where they were to stay over the night and start the journey home the following dawn. 

They sat late i the Footes' parlor. Jim and Selena Foote stayed up with them for a while. Every now and then Jim and Stoner's mother would exchange the name of a relative and lapse into silence."


   
SvaraCitera

''Motortrafikleden skiljer sig från motorväg genom att det förekommer mötande trafik. En annan skillnad är att du oftast får använda vägrenen för att släppa fram bakomvarande. Reglerna är i övrigt desamma. Motortrafikled tillhör de vägar där olycksrisken är hög. Detta beroende på höga farter och mötande trafik.''

Läser teori Trött


   
SvaraCitera
leiz
 leiz

Han sneglade på den äldre mannen och rynkade pannan som om frågan var otillbörlig. Han tyckte om att hunsa andra krigare med sin stirrande blick, alltid uppbackad av en styrka som gjorde att han kunde få en häst att sjunka ner på knä med ett enda slag. Han svarade inte förrän den äldre såg bort och ännu en liten seger vunnits.


   
SvaraCitera