Aviseringar
Rensa alla

Civilekonom!!! Ngn som vet!!!


Ämnesstartare

batleth:

Du kan hålla dig "stäng".

Haha, tillåt mig, hahahahahahahaha!!! Fan vad rolig du var där!

Förresten.. vad vill du få ut av din bild på UM? Efterbliven var ordet ja..[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

öhm... räknar du fortfarande så på gymnasiet? eftersom du tar ju olika mängd kurser osv....

hur funkar systemet på gymnasiet!!! XD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

Förresten.. vad vill du få ut av din bild på UM?

få dig kåt snygging. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Osakertval:

kan du vara snäll och förklara hur systemet fungerar....
ett exempel.... jag satsar på vg i alla ämnen... hur mkt poäng ger det?

Hampie:

För lite. MVG:n ger 20, VG:n 15 och G:n 10.

För att komma in på någon utav de skolorna som får utexaminera civilekonomer så krävs det som sagt 17,5 och uppåt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kolla vhs.se
Beror ju vilken skola du ska gå på. Sen behöver du inte alls läsa samhälle-ekonomi för att bli civilekonom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

17,5 som betyder vadå? alltså ger typ mvg 1 vg 0.5 och g 0.25 eller vadå ? xD det är liksom det jag inte fattar 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För det andra. Gör högskoleprovet första året. Gör det två gånger per år fram till 3an. Då har du förhoppningsvis över 1,5 och då öppnas många dörrar 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

Jag ska själv börja läsa till civilekonom uppe i Stockholm nu i januari.

Var fick du siffrorna från? Jag har för mig att jag kollade upp Lund i ettan, och där låg högskoleprovsintagningen på 1.6.

Osakertval:

hur funkar systemet på gymnasiet!!! XD

Hampie sa det. Alla MVG = 20 poäng, alla VG = 15 poäng, alla G = 10 poäng.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

batleth:

få dig kåt snygging. [wink]

Då har du misslyckats ganska fatalt. Du ska ha riktig tur om du ens får en individ utav det kvinnliga könet kåt, t.o.m en i stil med Lotta Engberg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jamen 1.6 ... vafan är det ... alltså vadå 160 poäng eller... och 200 är max eller vafan xD ingen verkar förstå vad jag inte förstår 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Var fick du siffrorna från? Jag har för mig att jag kollade upp Lund i ettan, och där låg högskoleprovsintagningen på 1.6.

Jag har det de två senaste åren följt antagningspoängen på de största universitetens hemsidor. HP har jag inte stor koll på eftersom att jag enbart sökte med mitt gymnasiebetyg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha det som är mest roligt med Bathlet att han har jävla hörlurar i ... vafan har han dom till ... tillfredställer sig i öronen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Osakertval:

17,5 som betyder vadå?

häften MVG hälften VG...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

Då har du misslyckats ganska fatalt.

Förneka det allt du vill men du kommer sitta på knä och suga ganska snart. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Osakertval:

Haha det som är mest roligt med Bathlet att han har jävla hörlurar i ... vafan har han dom till ... tillfredställer sig i öronen?

Japp. lyssnar på stön ifrån småpojkar som dej.


   
SvaraCitera