Aviseringar
Rensa alla

Civilingenjör i teknisk fysik från LTH. 8 833 kr i lön i februari


Exner

Storchen84:

Men va? Så en civilingenjör har en tredjedel av vad jag har i lön? Trodde en sådan hade tre gånger mer än mig... How is this possible?

Hjärta

Han jobbade inte heltid och inte med något kopplat till utbildningen. Det är ingen typisk ingen typisk ingenjörslön.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben: står ju nt va han jobbar med bara utbildning.

Exner: Han jobbade inte heltid och inte med något kopplat till utbildningen.

Jahaaaaa ok i fat.

Hjärta


   
SvaraCitera
Draug

Så kan det va, alla har inte en fet lön direkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:
8 833 för en civilingenjör? Öhh... missade hen en nolla på slutet?

Hjärta

Det gjorde jag inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Han jobbade inte heltid och inte med något kopplat till utbildningen. Det är ingen typisk ingen typisk ingenjörslön.

Jag jobbar heltid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:

står ju nt va han jobbar med bara utbildning. 

Nej. Jag jobbar som Key account manager och har hela södra Sverige.  


   
SvaraCitera

Hoppas att det är din timlön, annars borde du söka nytt jobb. 


   
SvaraCitera
Exner

jlivingstonsg:

Jag jobbar heltid.

Det skulle i så fall innebära timlön runt 50 kronor. Har företaget inget kollektivavtal?


   
SvaraCitera

slutsats: man bör inte plugga till ingenjör i linköping.


   
SvaraCitera

jlivingstonsg: Läs min berättelse här.

Jaha är det DU?
Stod och valde mellan olika utbildningar och det faktum att du inte fick jobb fick mig att inte söka ingenjörsrelaterade utbildningar

jlivingstonsg: Jag jobbar som Key account manager

och får ut hur mkt exakt?


   
SvaraCitera
Exner

Blivande_japan:
slutsats: man bör inte plugga till ingenjör i linköping.

LTH är Lund och det är inte storleken på lärosätet som spelar roll utan vad man gör med det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Linköping är bra dock


   
SvaraCitera

Exner:

LTH är Lund och det är inte storleken på lärosätet som spelar roll utan vad man gör med det.

d va 1 skämt....


   
SvaraCitera

Pappbox:

Jaha är det DU?
Stod och valde mellan olika utbildningar och det faktum att du inte fick jobb fick mig att inte söka ingenjörsrelaterade utbildningar

HAHA va? på riktigt? 😀 för att en person ej fått jobb? arbetsmarknaden ser ju apbra ut för de allra flesta typerna av ingenjörer.


   
SvaraCitera

Blivande_japan: HAHA va? på riktigt? 😀 för att en person ej fått jobb? arbetsmarknaden ser ju apbra ut för de allra flesta typerna av ingenjörer.

Löjligt ja men fanns ju fler faktorer som spelade in, jag är villig att ta ett jobb bara för pengarna men hans historia gjorde mig avtänd på det hela och då försvann mitt driv
Står man och tvekar mellan något så kan det krävas väldigt lite för att det ska rinna över


   
SvaraCitera