Aviseringar
Rensa alla

Civilingenjör, teknisk fysik: Chalmers vs KTH


Ämnesstartare

Hej alla goa människor! Hur mår ni? Allt ok? 

Så, det är med matematik och fysik låter fantastiskt - i och med detta har jag dragits till en civilingenjörsutbildning. Frågan är dock vilka för- och nackdelar det finns med de olika lärosätena, och då främst hur man ska välja mellan KTH och Chalmers. Vad är bra med Chalmers och KTH? Vad har de för mindre bra sidor och vilken av dem är starkast i teknisk fysik? Har ni några erfarenheter? Tips? Allmänna råd?


   
Citera
Kudhos

Tror flashback har fler som kan ge ett svar. UM har ganska lågt antal gamlingar. 😡 Jag har för mig att de är pretty much lika. Men jag pluggar varken civilingenjör eller på KTH/chalmers.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos: UM har ganska lågt antal gamlingar

Hohoho, inte alls, käre forumkamrat! If you only knew! Tack för svar, btw!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chalmers såklart, pga du verkar vara en sån som bryr dig om prestige


   
SvaraCitera
Kudhos

Chibibbi:

Hohoho, inte alls, käre forumkamrat! If you only knew! Tack för svar, btw!

tänkte iaf inom den Kategorin. Det är ju verkligen en liten niche av folk vi snackar om :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:

tänkte iaf inom den Kategorin. Det är ju verkligen en liten niche av folk vi snackar om :p

Njae, mjoe - kanske! Vet ett par civilare med annan riktning som "börjar bli till åren". Men, men. Inga tekniska fysikare på UM, så vitt jag vet. Tumme ned


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:
Chalmers såklart, pga du verkar vara en sån som bryr dig om prestige

Det sista var ganska onödigt sagt, Tickstart.


   
SvaraCitera
Kudhos

Chibibbi:

Njae, mjoe - kanske! Vet ett par civilare med annan riktning som "börjar bli till åren". Men, men. Inga tekniska fysikare på UM, så vitt jag vet. Tumme ned

tror familjeliv skulle vara en bra källa också, där kanske man kan komma i kontakt med utexaminerade från varje kategori 🙂


   
SvaraCitera