Aviseringar
Rensa alla

Cloverfield, ett råd till er som vill se den, ni kommer tacka mig.


Ämnesstartare

Men ni kan ju inget om film alls. Den var riktigt bra gjord! Som sagt, de sista 10-15 minuterna kunde dom gjort annorlunda och skippat några av monsterscenerna, annars var den väldigt bra och dessutom fanns det humor i den. Wioh.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skepsisen blommar upp i blomster. Varför får det skruttiga kamera teamet vandalisera den i övrigt så fräcka filmrullen? Tyket, kan man tänka.


   
SvaraCitera

Håller med till fullo, cloverfield är utan tvekan en av dem sämsta filmerna som jag har sett 😐 [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sättet att spela in på var ju häftigt, den var bra gjord så att säga, så på det sättet var den bra. Annars påminde den mig om vilken monsterfilm som helst. Ganska kass osv [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

getupstayup:

Sättet att spela in på var ju häftigt, den var bra gjord så att säga, så på det sättet var den bra. Annars påminde den mig om vilken monsterfilm som helst. Ganska kass osv [smile]

Kolla på Blair Witch Project eller nån annan film där konceptet funkar.

(.rec)
August Underground

också handkamerafilmer. den första är okej, och den andra är mest pervers.


   
SvaraCitera

Elinzor:

Jag tyckte att handkamera-perspektivet var det som gjorde filmen intressant.

Totalt. Utan det hade det bara varit ännu en överflödig amerikansk monster/rymdvarelseinvasion/invaders from mars/godzilla/uuhuu-film.


   
SvaraCitera

Avregistrerad:

en tönt som filmar med en kamera

Fast jag tycker ändå att tönten i fråga var ganska underhållande.
Annars kan jag hålla med om att filmen är lite överskattad, inget jag skulle se två gånger och slutet var dåligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

riktigtriktigtriktigtriktigt dålig :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Effektmässigt är den bra. Så mycket mer förväntade man väl sig inte utav den filmen. Jag tyckte dock att den var helt ok, bättre än de flesta andra liknande filmerna, exempelvis [REC] som hade bland det sämsta skådespelet jag har sett.


   
SvaraCitera

Den sög som fan, totalt var 10 minuter spännande / bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker att den var helt okej och riktigt spännande. Handkameran ingav en häftig känsla, fast det kunde bli lite jobbigt ibland. Skulle ge filmen 3 av 5 i betyg.


   
SvaraCitera

Den är rätt ok. Hela storyn om att han ska rädda sin tjej är larvig, så jag försöker att helt enkelt bortse från den när jag ser filmen. I övrigt är den bra, om än en hel del konstlad.

Ni som inte gillar slutet, kan ni precisera er lite?


   
SvaraCitera

Jag tycker den var bra, häftigt upplägg med handkamera perspektivet och storyn var det inget fel på. Slutet var ju allt annat än dåligt! Slutet förklarar hur allt började om man var uppmärksam, man kan se en satelit/meteor slå ner i vattnet utanför parishjulet som paret befinner sig i, är antagligen meningen att det skulle ha "väckt" varelsen på havets botten..[rolleyes] Slutet öppnar även för en uppföljare då man, om man ska tro rykten, kommer få se hela filmen ur ett annat sällskaps perspektiv och/eller får se hur det gick för dom det handlar om i första filmen samt om dom lyckades döda det stora stygga monstret eller inte[wink]


   
SvaraCitera

Jag tycker faktiskt den var bra.


   
SvaraCitera

jag tyckte den va riktigt bra, man ryckes med bra i filmen eftersom de va filmat så


   
SvaraCitera